تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نقص در همراه بانک سبب خالی شدن حساب 40 نفر شد

رئیس پلیس فتای تهران گفت: ضعف در امنیت و حساب کاربری همراه بانک یکی از بانک‌ها موجب شد تا حساب 40 نفر از کاربران خالی شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از اطلاعات، سرهنگ کاظمی افزود: بانک‌ها برای سرعت عمل در انتقال وجوه مشتریان خدمات جدیدی را هر از چندگاهی در بستر فضای مجازی و الکترونیک ارائه می‌کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

او گفت: توسعه این خدمات نیاز به افزایش امنیت و حساب کاربری دارد که همه اطلاعات شهروندان به ویژه مسایل مالی آن‌ها در امنیت باشد.

 

او اضافه کرد: به نکاتی که در پرونده‌ها می‌رسیم سریعاً از طریق پلیس فتا برای برقراری امنیت اعلام می‌کنیم و البته نیاز است کاربران نیز موارد امنیتی را جهت حفظ حساب‌های خودشان رعایت کنند تا آسیبی وارد نشود.

 

رئیس پلیس فتای تهران گفت: یکی از خدماتی که از سوی بانک‌ها ارایه می‌شود همراه بانک از طریق گوشی‌های تلفن همراه است که متاسفانه یکی از بانک‌ها به لحاظ امنیتی به گونه‌ای ورود به حساب در نظر گرفته بود که حساب برخی از مشتریان مورد سرقت واقع شد.

 

وی افزود: به محض ورود به این سامانه به راحتی با دو گزینه نام کاربری و رمز عبور، شهروندان می‌توانند وارد حساب کاربری شوند و نقل و انتقال وجه را انجام دهند.

 

او افزود: کلاهبرداری در یکی از شهرستان‌های شمال کشور با اطلاع از این نقطه ضعف به صورت تصادفی نام کاربران و سال تولد آنان را وارد می‌کرد و بعد از انجام چند گزینه وارد حساب اشخاص می‌شد.

 

رئیس پلیس فتای تهران گفت: در این مدت وی توانست از حساب 40 نفر مبلغی حدود 120 میلیون تومان برداشت کند که با شکایت مالباختگان موضوع پیگیری و این فرد دستگیر و نقص نیز به بانک اعلام و برطرف شد.

منبع خبر: اطلاعا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics