تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

IPSASB رهنمودی برای زمینه‌های عمده هزینه‌کردهای بخش عمومی منتشر کرد

هیأت بین‌المللی تدوین استانداردهای حسابداری بخش عمومی (IPSASB) یک استاندارد جدید و یک متن پیشنهادی به ترتیب در باره حسابداری منافع اجتماعی و خدمات گروهی و فردی منتشر کرد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، استاندارد بین‌المللی حسابداری بخش عمومی شماره 42 با نام منافع اجتماعی و متن پیشنهادی شماره 67 با نام خدمات گروهی و فردی، و فوریت‌های امداد رسانی (اصلاحیه IPSASB شماره 19) به طیف گسترده‌ای از مخارج دولت می‌پردازند که مستقیماً  بر شهروندان (آمریکایی) در سراسر گیتی اثر می‌گذارد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

استاندارد بین‌المللی حسابداری بخش عمومی شماره 42،  رهنمودهای لازم را برای حسابداری مخارج منافع عمومی که یک‌پنجم درآمد ناخالص کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه را تشکیل می‌دهد، فراهم می‌آورد.  منافع اجتماعی در این استاندارد، پرداخت‌های نقدی به افراد و/یا خانواده‌ها به‌منظور کاهش ریسک اجتماعی تعریف شده است. نمونه‌های بارز آن، مزایای بازنشستگی دولتی، بیمه از کارافتادگی، کمک هزینه (یارانه) و بیمه بیکاری است. استاندارد جدید، مقرر می‌دارد که بنگاه باید یک هزینه و یک بدهی بابت پرداخت آتی منافع اجتماعی را شناسایی کند.

 

متن پیشنهادی شماره 67 الزاماتی برای خدمات گروهی (چون هزینه‌های دفاعی در سطح ملی و روشنایی خیابان‌ها در سطح زیرمجموعه ملی)، خدمات فردی (چون بهداشت و آموزش و پرورش) و فوریت‌های امدادی را افزون‌بر پرداخت‌های نقدی یاد شده در بالا مقرر می‌دارد.

برای دریافت متن پیشنهادی و همچنین، اظهارنظر به نشانی WWW.IPSAS.ORG  مراجعه کنید.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics