تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

به پیشرفت آموزش عالی و علمی نمره ۲۰ می دهم

وزیر علوم با تاکید براینکه پیشرفت ایران در حوزه آموزش عالی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، گفت: به پیشرفت آموزش عالی در ایران نمره ۲۰ می دهم.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر منصور غلامی  با اشاره به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی گفت: جایگاه فعلی ما در حوزه آموزش عالی و علوم و تحقیقات، قابل مقایسه با زمان قبل از انقلاب نیست.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، تعداد دانشگاهها، تعداد دانشجویان و نیز میزان حضور افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی در جامعه، بسیار کم بود، ادامه داد: هم اکنون شاهد جمعیت بالای دانشجو در کشور هستیم و از حیث تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز حرفی برای گفتن داریم.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه هم اکنون در بسیاری از بخش های کارشناسی کشور، از ظرفیتها و پتانسیل های بخش دانشگاهی و نیز فارغ التحصیلان دانشگاهی بهره گرفته می شود، گفت: دستاوردهای بخش آموزش عالی کشور در حوزه تربیت نیروی انسانی و فارغ التحصیل دانشگاهی، در حوزه تحقیقات و حضور در عرصه های بین المللی و نیز بکارگیری دانش روز در کشور، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و فاصله پیشرفتمان در مقایسه با آن زمان خیلی زیاد است.

 

غلامی در مورد امتیازی که می توان به پیشرفتها و دستاوردهای بخش آموزش عالی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی داد، نیز گفت: به پیشرفتمان در حوزه تربیت نیروی انسانی دانشگاهی نمره ۲۰ می دهم. در همین حال نمره ما در زمینه تحقیقات و حضور در عرصه های علم جهانی نیز ۲۰ است. تنها در بخش انتقال دانش و فناوری به سطح جامعه و کاربردی کردن آن، نمره و امتیازمان پایین تر از ۲۰ است.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics