تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سرانه فرهنگی دانشگاه‌های وزارت علوم ۱۴.۵ برابرفنی و حرفه‌ای است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سرانه فرهنگی و رفاهی دانشجویان این دانشگاه، به نسبت سایر دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، بسیار اندک است، خواستار افزایش سرانه فرهنگی و دانشجویی در این دانشگاه شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سرانه فرهنگی و رفاهی دانشجویان این دانشگاه، به نسبت سایر دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، بسیار اندک است، خواستار افزایش سرانه فرهنگی و دانشجویی در این دانشگاه شد.ایسنا، دکتر رضا مهدی که در مراسم اختتامیه نشست مدیریتی مجامع کانون‌های فرهنگی هنری دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور در شیراز سخن می‌گفت، افزود: اکنون سرانه فرهنگی هر دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سالانه ۱۰ هزار تومان تعیین شده حال آنکه این عدد برای دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم ۱۴.۵ برابر است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مهدی ادامه داد: متوسط سرانه خدمات رفاهی برای دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای؛ شامل تغذیه و خوابگاه، حدود ۷۰۰ هزار تومان و در سایر مراکز دولتی حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بیش از پنج سال از پیوستن دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌گذرد که انتظار داریم، افزایش سرانه دانشجویان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

مهدی گفت: با توجه به کمبود اعتبار و سرانه دانشجویی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تلاش کردیم کمبود اعتبارات و بودجه بهانه‌ای برای کاهش کیفیت خدمات به دانشجویان نباشد و در این زمینه خدمات مناسب و در شأن به دانشجویان ارائه دهیم.

 

وی از راه‌اندازی شورای صنفی در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در موضوع توسعه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی حرکت‌های خوبی آغاز شده و در این راستا نیازمند پشتیبانی دانشجویان در دانشکده‌ها و مراکز فنی‌وحرفه‌ای هستیم.

 

مهدی با بیان اینکه دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی می‌تواند تحرک مناسبی در بین دانشجویان ایجاد کرده و پشتیبان خوبی برای شکوفایی و رشد دانشکده‌ها در عرصه‌های مختلف باشد.

 

معاون دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه متأسفانه برخی، امور فرهنگی را به عنوان کار اضافه و بی‌نتیجه محسوب می‌کنند و این در حالی است که معتقدیم کارهای امور فرهنگی می‌تواند بهترین کارگاه و کلاس درس برای دانشجویان باشد و انتظار می‌رود بیش از گذشته به آن به ویژه انتشار نشریات دانشجویی در دانشگاه پرداخته شود.

 

وی گفت: تاکید ما این است، کانون‌ها و نشریات در عرصه‌های رقابتی با قدرت پیش آیند و با سایر مراکز آموزش عالی در وزارت علوم رقابت کنند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 نخستین نشست مدیریتی مجامع کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور از ۱۴ بهمن در شیراز آغاز به کار کرد و تا ۱۷ بهمن به میزبانی دانشکده شهید باهنر شیراز ادامه داشت.

 

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس نیز در مراسم اختتامیه این نشست با بیان اینکه اهمیت فعالیت و برگزاری رویدادهای فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: در این زمینه دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای استان فارس نیز تلاش دارد قدم‌های مهم و مؤثری در آموزش و تربیت نیروهای فرهنگی دانشجو بردارد.

 

دکتر جامعی گفت: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس از قابلیت‌های بالایی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی برخوردار است و در این راستا نیز آماده میزبانی از رویدادهای مختلف ملی و منطقه‌ای هستیم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics