تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

2 هزار طرح گردشگری در حال اجراست

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 2 هزار طرح با سرمایه گذاری 120 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری در سطح کشور در حال اجراست.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در قم، افزود: با توجه به سوددهی بخش گردشگری، حجم مراجعه به سازمان میراث فرهنگی برای سرمایه گذاری در این حوزه روز به روز در حال افزایش است.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری مشغول به کار شده اند، گفت: با توجه به این که ایران جزو 10 کشور دارای ظرفیت بالای گردشگری است، این حوزه می تواند در زمینه درآمدزایی به خوبی ایفای نقش کند . 


وی با اشاره به این که حوزه گردشگری کشور در آینده رونق مناسبی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باتوجه به وضعیت اقتصادی و این که پول نفت و مالیات جوابگوی هزینه های کشور نیست، گردشگری می تواند با اشتغالزایی و حجم سرمایه گذاری کمتر به دولت کمک نماید.


مونسان گفت: در گذشته صندوق توسعه ملی فقط برای ساخت، تسهیلات ارائه می داد که امروز این صندوق برای بازسازی هتل ها نیز تسهیلات پرداخت می کند.
معاون رئیس جمهوری افزود: در حال پیگیری هستیم تا سود تسهیلات مجتمع های گردشگری نیز از 18 به 14 درصد کاهش یابد.


وی با بیان این که اگر نگاه استانداران به بخش گردشگری نگاه ویژه ای باشد، جهش خوبی در این بخش رخ می دهد، گفت: گردشگری حوزه ای فرابخشی و نیازمند همکاری دستگاه های مختلف استان است.


مونسان ادامه داد: قم ظرفیت های گردشگری و طبیعی خوبی دارد و وجود بارگاه حضرت معصومه(س) ظرفیت بی نظیری برای حوزه گردشگری ایجاد کرده است.
وی افزود: امروز گردشگری زیارتی فقط زیارتی نیست و ترکیبی شده است، هر کسی برای زیارت به استانی سفر می کند، در ادامه، سیاحتی نیز خواهد داشت یا کار درمانی انجام می دهد.


بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

مونسان با تاکید بر کمک به سازمان میراث فرهنگی برای رونق گردشگری قم، بیان کرد: کارگروه های گردشگری با حضور استاندار برگزار تا همگرایی بین دستگاه ها ایجاد و تورهای قم گردی راه اندازی و فعال شود.


هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار و مسئولان استان قم در سالن جلسه امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.


در این جلسه مصوبه های جلسه های قبل ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شد و اولویت های استان قم در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.


12 هزار تخت اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و مجتمع های بین راهی در استان قم فعال است و به زائران و مسافران خدمت رسانی می کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید نیز دیدار و گفت و گو کرد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics