تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پلیس آلمان: مظنون دزدی برق با هدف استخراج ارزهای دیجیتال دستگیر شد

در شهر کلینگلتال ایالت ساکسونی آلمان، پلیس این کشور گروهی از مظنونین سرقت برق که در راه‌اندازی مزرعه‌ی استخراج ارزهای دیجیتال دست داشتند را دستگیر کرد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ارز دیجیتال، مقامات پلیس این کشور توانسته‌اند ۴۹ سیستم را که در محوطه‌ی شرکت پیشین خدمات الکتریکی پی‌جی‌اچ الکترو (PGH Elektro) فعالیت می‌کردند را ردیابی کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

می‌توان گفت که حداقل از سال ۲۰۱۷، مزرعه‌ی استخراج ارزهای دیجیتال به‌اندازه‌ی ۳۰ خانوار برق مصرف می‌کند و خسارت‌های واردشده به مولد برق حدود ۲۲۰ هزار یورو (۲۵۰,۰۵۳ دلار) تخمین زده شده است.

 

در سایت اخبار محلی آلمانی فِرایه پِرِسه (FreiePresse)، گفته شده است که ۳۰ عدد از ۴۹ رایانه‌ به سخت‌افزار ارزهای دیجیتال مخصوصی مجهز بودند و درمجموع، ۸۰ واحد پردازش گرافیکی روی آن‌ها نصب شده بود.

 

در طی این حمله‌ی ناگهانی، پلیس پنج مرد و یک زن را به جرم سرقت برق با هدف استخراج ارزهای دیجیتال دستگیر کرد.

 

در ماه دسامبر، یک مرد تایوانی مظنون به سرقت برق به مبلغ بیش از ۳ میلیون دلار برای عمل استخراج بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، دستگیر شد. گفته می‌شود که این مظنون به سرقت برق برای استخراج ارزهای دیجیتال به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون یوآن (۱۴.۵ میلیون دلار) متهم شد. همچنین گفته شده است که یانگ (Yang)، برق‌کارانی را برای سیم‌کشی محوطه‌ی ساختمان استخدام کرده بود تا بدین‌صورت بتواند از داشتن کنتور برق سر باز بزند و انرژی دزدیده‌شده شناسایی نشود.

 

در ماه اکتبر، یک شهروند چینی به جرم دزدیدن انرژی از ایستگاه قطار برای تأمین انرژی عملیات استخراج خود، به سه سال و نیم زندان محکوم شد. گفته می‌شود که در ماه نوامبر و دسامبر ۲۰۱۷، ژینگوا (Xinghua) از یکی از کارخانه‌های راه‌آهن کوکواَن (Kouquan) برای ۵۰ نفر از ماینرهای بیت کوین خود سه عدد فن الکتریکی ۲۴ ساعته و برق سرقت کرده است.

 

در ماه می سایت خبرگزاری کوین تلگراف چنین گزارش داد که کارکنان مراکز محلی فرماندهی پلیس ملی ریونه در اوکراین به مدت ۴ ماه در محل کار خود به استخراج ارزهای دیجیتال مشغول بودند.

 

یکی از محققان اداره‌ی منطقه‌ای از توقیف و ضبط هشت واحد پردازش گرافیکی، شش واحد تأمین‌کننده‌ی برق، دو عدد درایو دیسک سخت، یک مادربورد و یک سیستم رایانه‌ای کامل خبر داد.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics