تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نقشه جامع آموزشی واحد علوم و تحقیقات تا سال ۱۴۰۰ منتشر شد/تصویب سرفصل‌۴۵ رشته بین‌رشته‌ای جدید

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی مهمترین مأموریت این معاونت در نقشه جامع آموزشی این واحد دانشگاهی را تشریح کرد و گفت: در این راستا نقشه جامع آموزشی واحد علوم و تحقیقات تا سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، دکتر سودابه سلیمانی در رابطه با مهمترین مأموریت این معاونت تا سال ۱۴۰۰ گفت: مأموریت آموزشی واحد علوم و تحقیقات در چهار بخش موقعیت‌یابی، تصویرسازی، گسترش آموزش عالی و ارتقای اعضای هیأت علمی در جنبه‌های مختلف پیگیری می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات باید در نظام علمی کشور موقعیت و جایگاه خود را یافته و به دانشگاهی متفاوت براساس مزیت‌های استراتژیک بدل شود، تصریح کرد: معاونت آموزشی این واحد دانشگاهی برای دسترسی به این موقعیت و جایگاه، از طریق طراحی مدل ارزیابی در جذب و ارتقا اعضای هیأت علمی، تجهیز، طراحی و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های درسی، ارزیابی سطح آموزشی و علمی دانشکده‌ها و تعیین عوامل حیاتی جهت ارتقا هریک نسبت به سایرین و بازنویسی و بازنگری در مجموعة مقررات آموزشی در اختیار، اقدام می‌کند.

 

دکتر سلیمانی ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات با یافتن این موقعیت علمی- آموزشی، باید تصویر نوین خود را در کشور و جهان ارائه کند. معاونت آموزشی مأموریت دارد برای دستیابی به این هدف از طریق طراحی و برگزاری رویدادهای مشخص برای شناسایی و معرفی دستاوردهای علمی، مشارکت در انتشارات علمی به زبان ساده، و شناسایی بازارهای هدف آموزش عالی در کشورهای خارجی، گام‌های مؤثری بردارد.

 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه گسترش آموزش عالی درکشور از اهمیت بالایی برخودار است، خاطرنشان کرد: برای این منظور باید پیش‌نیازهای گسترش تحصیلات تکمیلی و ظرفیت‌های متناظر دانشگاه به‌ویژه در میان‌رشته‌ها و علوم و فناوری‌های نوین، مورد شناسایی قرار گیرد. همچنین براین اساس، تمرکز مفهومی بر ظرفیت دانشگاه برای گسترش تحصیلات تکمیلی میان‌رشته‌ها و علوم و فناوری‌های نوین، بازتعریف و نوسازی رشته‌ها و دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورد هدف قرار دارد.

 

به گزارش روابط عمومی علوم وتحقیقات، دکتر سلیمانی در رابطه با ارتقا برای دست‌یابی به این چشم‌انداز افزود: بی تردید نقش استادان در پیشرفت دانشگاه و علم و فناوری کشور بی‌همتا است. معاونت آموزشی واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر تأثیرگذاری استادان برای پیشرفت و توسعه همه جانبه این دانشگاه برنامه ریزی‌منظم و منسجمی را در دست اجرا قرار داده است.

 

به گفته دکتر سلیمانی، آسان‌سازی و پشتیبانی از فرصت‌های مطالعاتی درون و بیرون از کشور برای استادان، آسان‌سازی پذیرش استاد از میان دانشمندان ایرانی بیرون از کشور برای دوره‌های کوتاه و بلندمدت، جذاب‌سازی گذراندن فرصت مطالعاتی در واحد علوم و تحقیقات برای استادان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی و سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتقا استادان واحد علوم و تحقیقات در دست اجرا است.

 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از بررسی رشته‌های بین رشته‌ای جدید در این واحد خبر داد و افزود: سرفصل‌های ۴۵ رشته بین رشته‌ای جدید در واحد علوم و تحقیقات بررسی شده و جهت اخذ مجوز و طی مراحل تصویب به مراجع ذی صلاح ارسال شده است. امیدواریم در سال ۱۳۹۸ با تصویب این سرفصل‌ها شاهد ارتقای کیفی رشته‌های واحد علوم وتحقیقات و به تبع آن پاسخگویی هر چه بیشتر به نیازهای کشور باشیم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics