تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

در بدترین شرایط هم دانشگاه علمی کاربردی شرایط خوبی خواهد داشت

رئیس دانشگاه علمی-کاربردی کشور گفت: طبق آخرین آمار تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از دانشگاه جامع فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حال حاضر هم ۳۰۰ هزار نفر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که در پایان بهمن ماه هم بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به این رقم اضافه خواهد شد.‌

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، محمدحسین امید اظهار کرد: در حال حاضر تقریباً در تمام استان‌ها کشور زیرساخت‌های واحدهای علمی-کاربردی استانی تکمیل شده و از مجموع ۳۱ استان زیرساخت سه استان در حال تکمیل است و در استان البرز هم کار ساخت شروع شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

امید در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی البرز، با بیان اینکه تلاش ما بر این است که واحدهای علمی-کاربردی تجهیزات ملکی متعلق به خود را داشته باشند، گفت: در البرز یک ساختمان مسکونی تبدیل به اداری شده بود اما خوشبختانه با کمک مسئولان استان و مسئولان شهری اکنون مشکل زمین حل شده و امروز مراسم کلنگ‌زنی برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم در کمتر از ۹ ماه، کار ساخت این بنا به پایان برسد، در این ساختمان امکانات خوبی در نظر گرفته شده و سالن جلسات نیز احداث خواهد شد تا جلسات هفتگی را با واحدها داشته باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم نقش خود را در استان برای تأمین نیروهای مهارتی به صورت هر چه بهتر ایفا کنیم.

 

امید با اشاره به آمار دانشجویان این دانشگاه افزود: البته با توجه به اجرای نظام جدید آموزشی، خروجی‌های این نظام در مهر ۹۸ وارد دانشگاه خواهند شد و در مهر ماه پیک دانشجویان را شاهد بوده و آمار ما در آن زمان تکمیل خواهد شد.

 

وی در خصوص وضعیت دانشگاه جامع علمی کاربردی هم خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای کشور و با توجه به اشباع شدن دانش آموختگان دوره‌های نظری، دوره‌های مهارتی همچنان مورد نیاز است و معتقدم در بدترین شرایط هم دانشگاه علمی کاربردی شرایط خوبی خواهد داشت چون دانش‌آموختگان علمی-کاربردی به دلیل مهارت، اشتغال‌پذیری بالاتری دارند و بلافاصله می‌توانند به سمت اشتغال بروند.

 

امید افزود: ما به هیچ وجه قصد تربیت نیروی مازاد در دوره‌های نظری را نداریم و فقط دوره‌های مهارتی برگزار می‌کنیم، در همین راستا در یکسال اخیر تا به امروز بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری داشته‌ایم و در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هم ما جز رتبه‌های برتر بودیم.

وی ادامه داد: به طور کلی برنامه دانشگاه جامع علمی-کاربردی این است که دانش آموختگان کارآفرین تربیت شوند و بتوانند در بازار کار برای دیگران هم شغل ایجاد کنند.

 

امید در پایان اعلام کرد: در حال حاضر ۶۰۰ مرکز علمی-کاربردی در سراسر کشور وجود دارد و بیشترین دانشجو در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و البرز مشغول به تحصیل هستند.

احداث ساختمان جدید دانشگاه علمی-کاربردی البرز در زمینی به مساحت شش هزار مترمربع و با اعتباری پنج میلیارد تومانی آغاز شده است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics