تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تاثیرپذیری بازار سرمایه از کاهش حجم دارایی‌ها و مالکیت دولت

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: واگذاری سهام و دارایی‌های دولت از طریق بازار سرمایه و از سوی دیگر سپردن امور به بخش خصوصی از جمله مواردی است که به تعمیق و رشد پایدار بازار سرمایه می‌انجامد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایبنا، علی امینی با اشاره به بازدهی حدود ۶۱ درصدی شاخص بورس از ابتدای امسال تا کنون، افزود: شاخص بورس برآیندی از افت و خیز قیمت سهام شرکت‌ها در تالار شیشه‌ای است و به تنهایی نباید ملاک تصمیم‌گیری سهامداران قرار بگیرد. از این رو معامله‌گران بویژه تازه‌واردان به بورس باید به مولفه‌های دیگر نیز برای خرید و فروش سهام توجه کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند کنونی معاملات اظهار داشت: بازار سهام همواره با افت و خیز مختلف مواجه است و تحت تاثیر خبرهای مختلف سمت وسوی آن تغییر می‌کند.

 

وی در خصوص دلایل رشد چشمگیر شاخص بورس و قیمت سهام در تابستان امسال، اضافه کرد: شاخص بورس در چند ماه گذشته تا ارتفاع ۱۹۰ هزار واحد نیز پیش رفت و قیمت سهام شرکت‌ها نیز در بورس تا چند برابر افزایش پیدا کرد که البته رشد شاخص بورس و نمادهای معاملاتی بیشتر تحت تاثیر تورم و در پی آن ارزش جایگزینی شرکت‌ها بود.

 

این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: به همین دلیل در پی تعادل و رکود حاکم بر سایر بازارها رفته رفته بازار سرمایه نیز به تعادل رسید.

وی ادامه داد: بازار سهام برای رونق پایدار نیازمند به رونق اقتصادی و در پی آن افزایش فروش و رشد سودآوری شرکت‌ها است که البته باید به این موارد بهبود مناسبات سیاسی و رفع تحریم‌ها را نیز اضافه کرد.

 

این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از مشکلات ساختار اقتصادی این است که دولت کماکان میدان‌دار اقتصاد است و تا مادامی که خصوصی‌سازی به معنای واقعی در کشور انجام نشود، یکی از مولفه‌های توسعه پایدار بازار سهام محقق نمی‌شود.

 

وی در خصوص تاثیرپذیر بازار سرمایه از کاهش حجم دارایی‌ها و مالکیت دولت اظهار داشت: واگذاری سهام و دارایی‌های دولت از طریق بازار سرمایه و از سوی دیگر سپردن امور به بخش خصوصی از جمله این موارد است که به تعمیق و رشد پایدار بازار سرمایه می‌انجامد.

 

منبع خبر: ایبنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics