تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ثبت ۵۳۰ شرکت تجاری در مراجع ثبت / تعداد ۲۰ هزار و ۲۵۰ جلد سند مالکیت کاداستری صادر شده است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ده ماه سال جاری ۵۳۰ شرکت تجاری درمراجع ثبت شرکت‌های تابعه این اداره کل به ثبت رسیده است.

 

سعید محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح عملکرد ده ماهه سال جاری گفت: در ده ماه سال جاری ۵۳۰ شرکت تجاری درمراجع ثبت شرکت‌های تابعه این اداره کل به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که تعداد ۵۴۳ شرکت بوده است نشان از کاهش ۲ درصدی ثبت شرکت‌ها میدهد.

 

وی با اشاره به وصول بیش از ۲۸ میلیارد ریال درآمد توسط ثبت اسناد واملاک استان عنوان کرد: در ده ماهه سال جاری افزون بر ۲۸ میلیارد ریال درآمد توسط ثبت اسناد واملاک استان وصول شده است و این در حالی است که در قانون بودجه سال ۹۷ برای این اداره کل ۲۳ میلیارد ریال درآمد درآمد مصوب استانی پیش بینی شده بود.

 

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه افزود: بر این اساس اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویر احمد در ده ماهه سال جاری نسبت به درآمد مصوب سال جاری بیش از ۱۱۹ درصد میزان پیش بینی شده مازاد درآمد داشته است.

 

محوری گفت: این رقم نشان می‌دهد که درآمد پیش بینی شده در بودجه سال ۹۷ برای اداره کل ثبت اسناد کهگیلویه وبویراحمد در همین مدت ده ماهه به خوبی تحقق پیدا کرده است.

 

وی اظهار داشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بیش از تعهدات خود تا پایان سال درآمد برای استان کسب خواهد کرد که انتظار می‌رود مسئولان ارشد استانی نگاه ویژه‌ای به نوع خدمات ارئه شده از سوی ثبت اسناد به مردم و درآمد‌های این دستگاه برای دولت داشته باشند و اعتبار لازم را در جهت بروز رسانی و تکمیل ارائه خدمت به این دستگاه اختصاص دهند.

 

محوری بیان داشت: در ده ماهه سال جاری تعداد ۵ هزار و ۴۶۰ واقعه ازدواج در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد ۵ هزار و ۸۳۳ واقعه است ۶ درصد کاهش را نشان میدهد.

 

 

محوری در خصوص تعداد وقایع طلاق ثبت شده تصریح کرد: در ده ماهه امسال تعداد ۱۱۹۷ واقعه طلاق در سطح استان در دفاتر رسمی طلاق به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۳۲۳ واقعه طلاق بوده است کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در ادامه گفت: در ده ماهه امسال تعداد ۲۰ هزار و ۲۵۰ جلد سند مالکیت کاداستری صادر شده در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۸ هزار و ۸۰۷ جلد بوده است که رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

 

محوری افزود: طی این مدت تعداد خلاصه معاملات الکترونیک ثبت شده ۱۱ هزار و ۷۲ مورد بوده است که سال گذشته ۹ هزار و ۷۸۳ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد تفکیک‌های انجام شده در ده ماهه سال جاری ۹۷۵ مورد بوده است، ادامه داد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۱۶ مورد بوده کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی افزود: در بحث تشکیل پرونده‌های اجرایی در ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در ده ماهه سال جاری ۱۴۰۳ فقره پرونده تشکیل که نسبت به سال گذشته که ۱۰۹۶ فقره پرونده بوده از افزایش ۲۸ درصدی برخوردار بوده ایم.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بیان کرد: تعداد پرونده‌های مختومه شده اجرا در ده ماهه امسال ۱۲۷۰ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۶۳ مورد بوده است رشد ۹۲ درصدی را نشان می‌دهد.

 

محوری گفت: میزان وصول مطالبات بانک‌ها از بدهکاران بانکی از طریق اجرای ثبت در ده ماهه امسال رقمی معادل ۴۲۴ میلیارد و ۳۹۶ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۵۰۹ ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

 

وی اضافه کرد: در ده ماه سال جاری ۵۳۰ شرکت تجاری درمراجع ثبت شرکت‌های تابعه این اداره کل به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که تعداد ۵۴۳ شرکت بوده است نشان از کاهش ۲ درصدی ثبت شرکت‌ها میدهد.

 

محوری افزود: طی این مدت تعداد موسسه غیرتجاری ثبت شده ۱۱۹ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در ده ماه سالجاری ۵۰۵ سند مالکیت دولتی در استان صادر شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۳۴ سند بود که ۱۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مدت نیز بیش از ۳۳۸ مرتبه بازرسی از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان بصورت فیزیکی و الکترونیکی صورت گرفته است و تعداد ۷۱ هزار و ۲۷۱ سند رسیدگی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۵۸ سند رسیدگی شده مربوط به دفاتر ازدواج و تعداد ۸۱۹ سند مربوط به دفاتر طلاق است که همه این بازرسی‌ها از دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق لازمه سلامت اداری و در راستای طرح تکریم ارباب رجوع انجام می‌شود و این روند با جدیت تمام دنبال خواهد شد تا بتوانیم خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه کنیم.

 

محوری در خصوص تعداد املاک بازداشت شده تصریح کرد: در ده ماهه سالجاری تعداد ۳ هزار و ۸۷۴ ملک بازداشت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همچنین گفت: تعداد اسناد تنظیمی صادره در دفاتر اسناد رسمی در این مدت ۱۳۶ هزار و ۱۹۹ مورد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۰ هزار و ۹۱۵ مورد بوده افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

 

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics