تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتظار ۶۷ درصد خانواده‌ها برای ادامه تحصیل فرزندانشان تا مقطع دکتری

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقبقات و فناوری با اشاره به انجام پیمایشی گفت: ۶۷ درصد خانواده‌ها انتظار داشتند فرزندان خود تا مقطع دکتری تحصل کنند و ۲۲.۴ آنها نیز امید داشتند فرزندانشان کارمند دولت شوند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری دکتر غلامرضا غفاری در همایش ملی تعامل دانشگاه با فضای اجتماعی اظهار کرد: با همه کاستی‌هایی که در این زمینه وجود دارد در سال‌های اخیر با اهتمام وزارت علوم شاهد تولید آثار مهمی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هستیم و این اقدام گام‌های اولیه برای ایجاد تعامل میان دانشگاه‌ها با فضای اجتماعی است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با تاکید بر ضرورت وسعت بیشتر تعامل دانشگاه با فضای اجتماعی اظهار کرد: اگر دانشگاه‌ها محصور در فضای آموزش و پژوهش شوند نمی‌توان انتظار داشت این تعامل صورت گیرد.

 

غفاری ادامه داد: برای توسعه تعاملات دانشگاه‌ها با فضای اجتماعی به غیر از آموزش و پژوهش پارامترهای دیگری چون حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی دیده شوند تا دانشجویان نیز با مسئولیت‌های اجتماعی و مدنی آشنا شوند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه تقاضای همه خانواده‌ها، ورود فرزندانشان به دانشگاه است، خاطر نشان کرد؛ نتایج پیمایشی که در این زمینه اجرایی کردیم نشان می‌دهد ۱.۸ درصد خانواده‌ها اعلام کردند انتظار دارند فرزندانشان تا مقطع دیپلم تحصیل کنند ۹ درصد خانواده‌ها اعلام کردند فرزندانشان تا مقطع کارشناسی، ۱۸.۲ درصد تا کارشناسی ارشد، ۶۷ درصد تا مقطع دکتری و ۴ درصد انتظار دارند فرزندشان در حوزه علمیه تحصیل کنند.

 

غفاری به نتایج پیمایشی در زمینه انتظارات خانواده‌ها در خصوص آینده شغلی فرزندان خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: تنها ۷.۸ درصد خانواده‌ها اعلام کردند فرزندان‌شان در هر شغلی که می‌خواهند می‌توانند وارد شوند.

 

وی ادامه داد: در مقابل ۲۲.۴ درصد از خانواده می‌خواستند فرزندانشان کارمند دولت باشند، ۱۶.۵ درصد مهندس، ۴۵ درصد استاد دانشگاه، وکیل و پزشک و ۴ درصد خواهان حضور فرزندان‌شان در مشاغل آزاد بودند.

 

معاون وزیر علوم تاکید کرد: زمانی که موضوع تعامل دانشگاه با جامعه مطرح می‌شود باید این موضوع را با نگاه به آینده مطرح شود.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics