تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سبد گردانی چیست؟

سبدگردانی نوعی خدمت است که توسط کارگزاری‌ها و شرکت‌های دارنده مجوز از سازمان بورس ارائه می‌شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری، سبد گردان، یک شخص حقوقی است که به‌منظور کسب درآمد در قالب یک قرارداد مشخص به خرید و فروش سهام سرمایه‌گذار در بازار سهام می‌پردازد.

 

در این قرارداد، سرمایه‌گذار تمام مسئولیت مدیریت دارایی و معاملات خود را به افراد خبره سبد گردان می‌سپارد. خدمات سبد گردانی برخلاف خدمات صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت اختصاصی برای سرمایه‌گذار انجام می‌شود. لازم به ذکر است که طبق قرارداد صورت گرفته با سبد گردان، کارمزد معاملات با توجه به میزان سود دهی سبد گردان مشخص می‌شود و کاملاً توافقی است.

 

علاوه بر کارمزد موارد دیگری همچون محدودیت‌های معاملاتی و فرایند نظارتی بر معاملات نیز در این قراردادها آورده می‌شود. همکاری سرمایه‌گذار و شرکت سبد گردانی می‌تواند یک قرارداد برد برد باشد. زیرا هم میزان سرمایه سرمایه‌گذار افزایش پیدا می‌کند و هم سبد گردان درآمد خوبی را به دست می‌آورد.

 

 

لازم به ذکر است که برای انتخاب سبد گردان مناسب باید پارامترهایی از قبیل خوش‌نامی در بازار سهام، تیم تحلیل، سابقه سبد گردانی و میزان بازدهی‌های گذشته مورد بررسی قرار گیرد. سبد گردانی می‌تواند در ابتدا و ورود به بازار سهام کمک ‌کننده باشد تا زمانی که سرمایه‌گذار به دانش کافی از بازار دست یابد و بخواهد شخصاً در بازار سهام معامله کند.

 

صندوق سرمایه‌گذاری و سبدگردانی جزو شرکت‌هایی هستند که می‌توانند سرمایه‌های بالقوه را وارد بورس کرده و به‌خوبی از آن‌ها در این بازار کسب سود کنند. این کسب سود هم به درآمد آن‌ها کمک شایانی می‌کند و هم سرمایه‌گذار را بیشتر ترغیب می‌کند تا سرمایه بیشتری را وارد این بازار کند. افزایش سرمایه در این بازار نیز کمک می‌کند تا بازار سهام پویاتر باشد.

 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای انواع گوناگون است و تمامی افراد به کمک آن‌ها می‌توانند در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند. این صندوق‌ها شامل شرکت‌هایی با سود کم و ریسک پایین هستند و هم صندوق‌هایی با ریسک بالا و سود بالا دارند. سرمایه‌گذاران برای انتخاب این صندوق‌ها باید عوامل متعددی را بررسی کنند. ابتدا باید نوع صندوق را با توجه به خصوصیات خود، مانند ریسک‌پذیری کم یا زیاد مشخص کنند و سپس به تیم تحلیل و سابقه صندوق در بازار توجه کنند تا با انتخابی صحیح، سود خوبی را از سرمایه خود به دست آورند.

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics