تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بدون سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه امکان‌پذیر نیست

پژوهش تحلیل شهرک‌ها و نواحی صنعتی (برخوردار) و امکانات آنها برای استقرار سرمایه‌گذاری خارجی، توسط محققان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین بررسی شد و به عنوان یکی از طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور معرفی شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، مسئله اصلی این پژوهش «فقدان شناسایی فرصت‌ها و ایجاد بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری خارجی در شرایط پسا تحریم» بوده و در قالب آن اثبات شده است که در کشورهای در حال توسعه، بدون سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه امکان‌پذیر نبوده یا به کندی پیش می‌رود. این مهم با توجه به شرایط روز کشور از قبیل: کمبود نقدینگی، فقدان تکنولوژی روز و فرصت‌هایی که در شرایط پسا تحریم به وجود می‌آید، نمود بیشتری پیدا می‌کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

تحلیل شهرک‌ها و نواحی صنعتی، شناسایی فرصت‌های موجود در این نواحی و ارائه راهکارهایی برای سرمایه‌پذیری و سرمایه‌گذاری، می‌تواند شرایط مطلوبی را پس از رفع تحریم‌ها برای طرفین ایجاد کرده و آمادگی آنها را برای این امر مهم در زمان متناسب افزایش دهد.

 

شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تحلیل شرایط پسا تحریم از دید سرمایه گذاری خارجی، شناسایی بسترهای لازم جهت سرمایه گذاری خارجی و ارائه راهکارهایی جهت جذب سرمایه‌گذاری خارجی از دستاوردهای ویژه این طرح پژوهشی است.

 

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، همچنین از برنامه‌هایی که برای توسعه این طرح در آینده در نظر گرفته شده می‌توان اولویت بندی فرصت‌های سرمایه گذاری شناسایی شده با هدف معرفی به سرمایه گذاران و سازمان‌های ذیربط، اولویت بندی موانع موجود جهت سرمایه‌گذار خارجی با هدف حذف موانع و اولویت بندی عوامل مؤثر بر جذب سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics