تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گردش مالی ۱۴۰۰ میلیاردی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نانو

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ستادهای این معاونت گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته میزان گردش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری نانو بالغ بر ۱,۴۰۰ میلیارد تومان است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری در آئین هفته آگاهی از مغز با اشاره به راه اندازی ستادهای مختلف مانند نانو، بیو سلول‌های بنیادی و هوا و فضا در معاونت علمی رئیس جمهور افزود: یکی از ستادهایی که در سالهای اخیر ایجاد و سرمایه گذاری‌ها در آن شد ستاد علوم شناختی است چرا که این حوزه شامل علوم وسیعی می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی مأموریت ستادهای فناوری را جریان سازی در حوزه علوم و فناوری در دانشگاه‌ها و جامعه دانست و یادآور شد: کل زنجیره جریان‌سازی در ستادهای معاونت علمی ایجاد می‌شود و ستادها مأموریت هم‌گرایی در جامعه را دارند.

 

ستاری با اشاره به ایجاد نمایشگاه‌های فناوری در کشور اظهار کرد: ستادهای فناوری در تلاش هستند تا با ایجاد جریان‌سازی اقدام به تأمین نیروی انسانی در دانشگاه‌ها کنند.

 

معاون علمی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده توانستیم که امروزه نسلی را تربیت کنیم که زندگی خود را در حوزه فناوری تعریف کرده‌اند به گونه‌ای که عده‌ای در تلاش هستند تا شرکت ایجاد کنند و عده‌ای در تلاشند تا عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها شوند.

 

ستاری با بیان اینکه این اقدامات از سوی ستادهای فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است اظهار کرد: یکی از ستادهای موفق این معاونت ستاد نانو فناوری است.

 

وی همچنین به گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرده و یادآور شد: امروزه فروش شرکت‌های دانش بنیان حوزه نانو بالغ بر ۱,۴۰۰ میلیارد تومان است که این میزان موجب شده است که ایران جزو کشورهای قرار گیرد که در بخش‌های فناوری شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده است.

 

ستاری همچنین علوم شناختی را از جمله علوم جدید و بین رشته‌ای توصیف کرد و ادامه داد: چنین حوزه‌هایی قدرت و آینده اقتصاد کشورها است و در ایران نیز از سوی ستاد علوم شناختی و همکاری وزارت خانه‌های علوم و بهداشت "پردیس مغز من" به منظور آشنا کردن نسل جوان با عملکردهای مغز راه‌اندازی شده است.

 

معاون علمی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: در آینده نسلی داشته باشیم به حوزه فناوری علاقمند باشد و زندگی خود را در این مسیر تعریف کند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics