تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش نرخ بیکاری با اجرای الگوی نوین مشاغل خانگی

دولت و پارلمان با هدف افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری حمایت از مشاغل خانگی را در دستور کار خود قرار داده اند و امروز بنا به گفته مسئولان با اجرای الگوی نوین مشاغل خانگی شاهد کاهش نرخ بیکاری در جامعه هستیم.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از دبیرخانه ستاد سازماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، طبق اصل 43 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تامین شرایط و امکانات کار برای همه و قرار دادن وسائل کار در اختیار همه افرادی که قادر به کار هستند اما وسایل کار را ندارند موید اهمیت و جایگاه ویژه اشتغال در قوانین کشور ما است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


ایران دارای پتانسیل فراوانی از نیروی جوان است که می تواند از آن در عرصه های مختلف اقتصادی بهره بگیرد. از سوی دیگر برای دوری از وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی نیاز است بخش های دیگر درآمدزا در کشور مورد توجه قرار گیرد از این رو باید شرایط ایجاد اشتغال در عرصه های مختلف فراهم شود. بر اساس تحقیقات سازمان دیده بان جهانی، کارآفرینی در سال 2002 میلادی با توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط منجر به کاهش نرخ بیکاری شده است از جمله مشاغل کوچک و متوسط مشاغل خانگی است که هزینه بالایی را به خانواده تحمیل نمی کند و در عین حال سبب افزایش درآمد و تولید ثروت می شود.


کسب و کارهای خانگی از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال های خرد و متوسط به ویژه برای جمعیت وسیعی از زنان است. مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می شود.

منبع خبر: دبیرخانه ستاد سازماندهی و حمایت از مشاغل خانگی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics