تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ویتالیک بوترین: بیت کوین مثل یک ماشین حساب و اتریوم مانند یک تلفن همراه هوشمند است

از نظر ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، پروژه او مزیت‌های زیادی نسبت به بیت کوین دارد. او با افتخار و با سخنان ساده شرح می‌دهد که نسل دوم بلاک چین او آن‌قدر شایسته است که مهم‌ترین آلت کوین در بازار جهانی باشد.

 

اتریوم؛ بیت کوین تکامل یافته
در مصاحبه‌ای با بیزینس اینسایدر (Business Insider)، مغز متفکر پروژه اتریوم توضیح داد که او در ابتدا کاملا درگیر جامعه بیت کوین بوده است.

طی یک دوره تقریبا دو ساله او نه تنها شروع به مشارکت فعالانه در جامعه کرد، بلکه در پروژه‌های مختلف مرتبط با ارز دیجیتال نیز مشغول شد؛ تا این‌که سرانجام دانشگاه را ترک کرد تا به طور کامل درگیر فعالیت های مربوط به توسعه فناوری‌های بلاک چین شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

خیلی زود پس از ترک دانشگاه، من متوجه این موضوع شدم که چیزهای خیلی جالب‌تری از یک ارز همتا به همتا وجود دارد که می‌توان با بلاک چین انجامش داد. و این چیزی بود که دیگران نیز در همان زمان داشتند به این نتیجه می‌رسیدند. من ایده پشت اتریوم را مطرح کردم، این‌که بلاک چین یک زبان برنامه‌نویسی درون ساخت و به عقیده من ساده‌ترین و منطقی‌‌ترین راه برای ساخت یک پلتفرم است که می‌تواند برای انواع کاربردها مورد استفاده قرار گیرد.

 


ویتالیک بوترین: بیت کوین مثل یک ماشین حساب و اتریوم مانند یک تلفن همراه هوشمند است

سازنده اتریوم برای مقایسه تفاوت‌های دو بلاک چین از مثال ماشین حساب جیبی و گوشی هوشمند استفاده کرد.

در حالی‌که بیت کوین تنها می‌تواند یک کار را درست انجام دهد، اتریوم به دلیل کاملا تورینگ (Turing complete) بودن و به لطف قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp)، به کاربران و توسعه‌دهندگان چارچوب گسترده‌تری از امکانات را ارائه می‌دهد.

 

به تفاوت بین چیزی مثل ماشین حساب جیبی و گوشی هوشمند فکر کنید. ماشین حساب جیبی فقط یک کار را انجام می‌دهد و همین یک را نیز خوب انجام می‌دهد. اما واقعا مردم می‌خواهند کارهای دیگر را نیز انجام دهند. اگر شما یک گوشی هوشمند داشته باشید، پس شما یک ماشین حساب جیبی، پخش‌کننده موسیقی، مرورگر و خیلی چیزهای دیگر را هم به عنوان اپلیکشین در گوشی خود دارید.

 

اتریوم به تازگی توانست هارد فورک قسطنطنیه که یک نقطه عطف گریزناپذیر بود را اجرا کند. این دستاورد مسیر رسیدن به ETH 2.0 را آغاز می‌کند و می‌تواند اولین گام بر ای رسیدن به یک بلاک چین مقیاس‌پذیر، سریع و کارآمد با ظرفیت پردازش تا ۱ میلیون TPS باشد.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics