تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

در سال ۲۰۱۹ منتظر چه اتفاقاتی در دنیای ارزهای دیجیتال باشیم؟

این مقاله نگاه نویسنده اصلی، آرجون بالاجی، به رویدادها و اتفاقات احتمالی در حوزه‌های فنی، سرمایه‌گذاری، پذیرش و قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ است.

 

با گذشت سالی دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال، تصمیم گرفتم پیرامون «وضعیت ارزهای دیجیتال» و پیش‌بینی‌هایی که داشتم، به سرمایه‌گذاران و دوستان نزدیکم ایمیلی بنویسم. هر چه بیشتر می‌گذشت، این مقاله نیز به یک مطلب طولانی و مفصل‌تر تبدیل می‌شد.

 

در اینجا لازم می‌بینم چند نکته را یادآور شوم:

• این نوشته دربرگیرنده  مسائل متنوعی بوده و کاملاً مشخص است که دیدگاه متعصبانه من نیز در آن دخیل است؛ از این رو به هیچ وجه نباید آن را مقاله‌ای با اعتبار علمی دانست. پس بهتر است ایراد بی‌جا از آن نگیرید.

 

 

• زمانی که نوبت به پیش‌بینی‌هایم می‌رسد، سعی می‌کنم تا جایی که امکان دارد دقیق باشم (این را مدیون شیوه‌ای هستم که slatestarcodex از آن بهره گرفته). از طرفی صحت‌ تمام پیش‌بینی‌های من قابل سنجش نیست. برخی از آن‌ها به وقوع نخواهند پیوست و بسیاری نیز احتمالاً در جهت عکس اتفاق خواهند افتاد. از نظر من این اشکالی ندارد.

 

• در صورتی که مشخص نکرده باشم، در نظر داشته باشید که معیار من برای «در حال مرگ» تلقی‌کردن یک پروژه که به صورت فعال معامله می‌شود و نقدینگی دارد، دو مورد خواهد بود. اولاً اینکه حجم معاملات آن از ۱۰۰ هزار دلار کمتر شود یا حجم بازارش زیر ۲۰ میلیون دلار باشد. ثانیاً اینکه در مراحل اولیه توسعه رها شده باشد. هرکدام از این‌ها برای «در حال مرگ» دانستن یک پروژه کافی است.

 

• هیچ یک از پیش‌بینی‌ها بر اساس قاعده یا اصول کلی انجام نشده است. در بسیاری از موارد تنها مطرح شدن دوره‌ای محصولات یا رویکردهایشان را اساساً مشکل دار دیده‌ام. به هر حال، این هم به نوبه خود تلاشی برای توصیف چشم‌اندازی از سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

 

منبع خبر: ارزدیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics