تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهکارهای توسعه گردشگری چهارمحال و بختیاری

رئیس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری راهکارهای تقویت و توسعه گردشگری استان را تشریح کرد.

 

عباس قنبری، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز چهارمحال و بختیاری قابلیت‌های گردشگری است که می‌تواند آن را به عنوان یک قطب گردشگری مطرح کند و از این طریق درآمدزایی داشته باشد.


وی افزود: توجه به طبیعت متنوع چهارمحال و بختیاری مانند کوهستان‌ها، ارتفاع از سطح دریا و چشمه‌ساران می‌تواند به عنوان یک شاخص اجتماعی فرهنگی در نظر گرفته شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


قنبری زندگی شهری، روستایی و عشایری را سه نوع زندگی در استان برشمرد و گفت: اما گاهی متناسب با شرایط اقلیمی و بارندگی شش ماه از سال زندگی عشایری - شهری و شش ماه زندگی عشایری - روستایی است.


وی تصریح کرد: تولیدات کشاورزی و دامداری فرصت مطلوبی برای تولید صنایع دستی، محصولات باغی، کشاورزی و صنعتی و فروش آن‌ها در بازارچه‌های محلی به گردشگران است.


قنبری ادامه داد: پیست اسکی کوهرنگ نیز فرصتی برای گردشگری و فروش محصولات تولیدی محلی در بازارچه‌های محلی برای مردم بومی منطقه محسوب می‌شود.


رئیس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بایستی ویژگی‌های اقلیمی استان از طریق رسانه‌ها معرفی شده تا توانمندی‌های استان به همگان شناسانده شود و این امر به زبان‌های گوناگون عربی، انگلیسی و لهجه‌های سایر اقوام ایرانی در رسانه‌ها تبلیغ شود.


قنبری باستان‌شناسی و تاریخ استان که به ۴۰ هزار سال پیش برمی‌گردد را از دیگر ویژگی‌های استان نام برد و تصریح کرد: این امر می‌تواند برای دانشجویان و اساتید سایر نقاط دنیا فرصت مطلوبی محسوب شود تا توریست‌های علمی آموزشی را پذیرا باشد.


وی با بیان اینکه به عقیده باستان شناسان نخستین خواستگاه بشری منطقه زاگرس بوده است، تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری در این منطقه واقع شده و در مجموع ویژگی‌های باستان شناسی، جغرافیایی، روانشناسی و اجتماعی استان زمینه مطلوبی برای توجه به گردشگری است.


قنبری با اشاره به اینکه استان می‌تواند کاخ‌موزه‌های خود را توسعه دهد، گفت: در چهارمحال و بختیاری موزه آب وجود ندارد که می‌توان علاوه بر این موزه، موزه‌های طبیعت و جانورشناسی، زندگی اجتماعی و دامداری و کشاورزی را گسترش داد تا زمینه مطلوبی برای کسب درآمد در استان فراهم شده و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به آن ورود کنند.


این ایرانشناس اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز، خاطرنشان کرد: می‌توان با برگزاری جشنواره لباس، تاریخ و فرهنگ موسیقی و معرفی آئین نوروزی برای استان درآمدزایی کرد.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics