تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرایط بازگشت ایرانیان نخبه به کشور فراهم شود

رئیس دانشگاه کردستان گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که ایرانیان نخبه‌ ساکن در کشورهای خارجی به وطن بازگردند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، رحمت صادقی، در مراسم نکوداشت پروفسور «کوچه‌ر بیرکار» (فریدون درخشانی) ریاضی‌دان برجسته کرد مریوانی و برنده جایزه فیلدز سال ۲۰۱۸ اظهار کرد: تکریم و بزرگداشت عالمان و نخبگان پرتلاش، ارج نهادن به ساحت علم و دانایی است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی ملت‌های سراسر جهان از جمله مهمترین دارایی هاست، افزود: کشورهای غربی در تلاش هستند مشرق زمین را از این سرمایه گرانبهای انسانی، خالی کند که امیدوارم با هوشیاری، دشمنان را از رسیدن به اهدافشان بازداریم.

 

رئیس دانشگاه کردستان، با اشاره به هدف از برگزاری مراسم نکوداشت کوچه‌ر بیرکار تصریح کرد: از دیگر رسالت‌های دانشگاه‌ها فراهم کردن زمینه‌ای برای استفاده دانشجویان از پتانسیل‌های ارزشمندی همچون کوچه‌ در داخل کشور است و امیدواریم این مراسم آغازی بر همکاری پروفسور بیرکار با همه دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه کردستان باشد.

 

وی در پایان با بیان اینکه فرار مغزها سالانه ۵۰ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌رساند، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که ایرانیان نخبه ساکن در کشورهای خارجی به وطن بازگردند و از پروفسور بیرکار دعوت می‌کنیم به عنوان فرصت مطالعاتی به وطن بازگردد تا همه دانشجویان و اساتید از علم‌شان بهره‌مند شوند.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics