تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

INFINITI Q60؛ خودرویی با سنسورهایی هوشمند

از جمله وجه تمایز INFINITI Q60 با سایر خودروهای هم رده این است که در این خودرو از سنسورهای بسیار هوشمندی استفاده شده است.

نسخه 2017 ازجمله محصولات جدید کمپانی اینفینیتی است که از سنسورهایی بسیار هوشمند بهره می‌برد. کمپانی سازنده، چندی است که روی فناوری بسیار جالبی به نام «Forward Emergency Braking» کار می‌کند و اکنون شاهد آن هستیم که از این تکنولوژی در Q60 استفاده شده است. این سیستم، به‌نوعی یک سیستم پیش‌بینی هوشمند محسوب می‌شود.

نحوه کار سیستم Forward Emergency Braking به این صورت است که اگر خودروی جلوی شما، سرعت خود را کاهش دهد، به‌صورت خودکار، سرعت خودروی شما نیز کاهش خواهد یافت. البته نحوه کار این سیستم با کروز کنترل، که سرعت را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند، متفاوت است. اگر به هر دلیلی نتوانید ترمز بگیرید، Q60 به‌صورت خودکار عملیات ترمز گیری را برای شما انجام خواهد داد و خودرو را به‌صورت کامل متوقف می‌کند.

در برخی از خودروهای الکتریکی نیز به‌محض اینکه راننده پایش را از روی گاز برمی‌دارد، خودرو به‌صورت خودکار، ترمز می‌کند، اما در Q60، سیستم ترمز گیری خودکار به صورتی تدریجی طراحی‌شده، به‌گونه‌ای که حتی راننده ممکن است متوجه آن نیز نشود.

در موقع رانندگی با INFINITI Q60 احساس می‌کنید که یک سپر، از خودرو محافظت می‌کند. در طول پنج سال گذشته، خودروهای زیادی را از برندهای متنوع، آزمایش شده‌اند و باید بگوییم که سیستم «سپر» در خودروها مدام در حال بهتر شدن است. ظریف‌تر، آگاه‌تر و سازگارتر.

همان‌طور که اشاره کردیم، وقتی خودروی جلویی ترمز می‌کند، Q60 نیز به‌صورت خودکار عملیات ترمز گیری را انجام می‌دهد و این همان آینده خودروهای متصل است. سپرهای هوشمند در آینده می‌توانند مراقب خودروهای دیگر اطراف ما نیز باشند. Q60 همچنین می‌تواند عابران پیاده را هم تشخیص دهد. INFINITI Q60 از سنسورهای حساس به زمین نیز بهره می‌برد. به این معنی که اگر خودرو از لاین منحرف شود، سه بار پالس به‌فرمان فرستاده می‌شود.

نظر شما در مورد فناوری‌های قرارگرفته در INFINITI Q60 چیست؟

 

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics