تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

عبور از مرز ۳ تولید علمی برای هر عضو هیئت علمی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ۴۹ درصد رشد کیفی و ۳۶,۵ درصد رشد کمی تولیدات علمی دانشگاه در یک سال گذشته خبر داد و گفت: برای نخستین بار از مرز سه تولید علمی برای هر عضو هیئت علمی عبور کرده ایم.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی در نشست صمیمانه مدیران گروه‌های بالینی با رئیس دانشگاه که به منظور بررسی دستاوردها و تبیین اهداف سال جدید برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ارکان اصلی دانشگاه اعضای هیئت علمی است و راه رشد دانشگاه، رشد اعضای هیئت علمی است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه برای رشد دانشگاه اعضای هیئت علمی از تجهیزات و کارکنان نقش بیشتری دارند، گفت: اگر اعضای هیئت علمی علاقمند، ماهر و به تعداد کافی نداشته باشیم نمی‌توانیم اهداف دانشگاه را محقق کنیم.

 

آقاجانی افزود: با راه اندازی مرکز امور هیئت علمی همه مسائل مربوط به اعضا از جمله جذب، ترفیع، فرصت مطالعاتی و سایر موارد در این مرکز متمرکز شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه وضعیت اعضای هیئت علمی هنوز تا حد مطلوب فاصله دارد، اما اوضاع نسبت به قبل ارتقا یافته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت اصلاح وضعیت بوروکراسی دانشگاه، اهتمام معاونت پشتیبانی برای ارتقای سیستم مدیریت اداری دانشگاه را یادآور شد.

 

آقاجانی با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه‌ها در سطح کشور، گفت: ما نیز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای تأمین هزینه‌ها چالش‌هایی داریم و با وجود ۲۸ درصد رشدی که در این زمینه در طول شش ماه گذشته داشته‌ایم، این میزان رشد کافی نیست.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کشور افزود: با وجود مشکلات مالی در دانشگاه، در یک سال و نیم گذشته ۳۴۶ عضو هیئت علمی جذب دانشگاه شده‌اند، زیرا مسئله هیئت علمی در دانشگاه ضرورت بسیار بالایی دارد.

 

دانشگاه‌ها نباید یکدست و یکنواخت باشند

دکتر آقاجانی درباره وضعیت ارتقای اعضای هیئت علمی در دانشگاه نیز توضیح داد: از آذرماه سال گذشته تا کنون ۸۳ ارتقای عمودی انجام شده است.

وی همچنین در ادامه تدوین نقشه تمایز را یکی از اقدامات مهم در حوزه آموزش دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها نباید یکدست و یکنواخت باشند، بلکه هر دانشگاه باید در قله‌ای بدرخشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: نقاط تمایز هر دانشگاه باید مشخص شده و روی آنها سرمایه گذاری شود.

 

نقشه جذب اعضای هیئت علمی تدوین شده است

دکتر آقاجانی همچنین تدوین نقشه جذب اعضای هیئت علمی را از دیگر اقدامات مهم دانشگاه در حوزه آموزش عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه با تدوین این سند می‌دانیم که در این حوزه قرار است چه اقداماتی انجام دهیم؛ گرچه ممکن است در حین اجرا تغییراتی نیز روی این نقشه انجام گیرد.

وی همچنین به تعیین الگوی توسعه رشته مقاطع در دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حوزه فرصت‌های مطالعاتی نیز اقدامات مهمی در دانشگاه انجام گرفته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت فرصت‌های مطالعاتی برای حرکت دانشگاه در مرزهای علم اظهار کرد: در صورتی که فرد مناسب را برای آموزش مهارت ضروری به جای مناسب بفرستیم، تحول جدی در زمینه‌های مختلف خواهیم داشت.

 

آقاجانی همچنین در ادامه بسته‌های تحول آموزش را از دیگر برنامه‌های دانشگاه عنوان کرد.

وی تهیه کارنامه برای اعضای هیئت علمی را از دیگر اقدامات دانشگاه برای ارزیابی و بازتاب فعالیت‌های علمی و پزشکی اعضا عنوان کرد.

 

ارزیابی اخلاق حرفه‌ای، زمینه ساز رشد اخلاق حرفه‌ای در فراگیران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت اخلاق حرفه‌ای، گفت: ارزیابی و سنجش اخلاق حرفه‌ای فراگیران از دیگر اقدامات مهم دانشگاه است که می‌تواند زمینه ساز رشد اخلاق حرفه‌ای در فراگیران باشد.

 

آقاجانی در ادامه به دستاوردهای پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و افزود: رشد کمی تولیدات دانشگاه ۳۶,۵ درصد و رشد کیفی ۴۹ درصد بوده است که بسیار افتخار آمیز است.

وی افزود: دانشگاه برای اولین بار از مرز سه تولید علمی برای هر عضو هیئت علمی عبور کرده که نشانه پویایی دانشگاه است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در نظام رتبه بندی «لایدن» ۴۰ رتبه ارتقا داشته‌ایم که این رشد کم نظیر است و همچنین دانشگاه برای اولین بار وارد نظام رتبه بندی شانگهای و تایمز شده است.

 

آقاجانی با اشاره به کسب رتبه اول دانشگاه در تحقیقات دانشجویی در سطح کشور، گفت: جهت گیری‌های پژوهشی باید به سمت فناوری، حل مشکلات نظام سلامت و خلق ثروت باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت سلامت و درمان در سطح کشور، تصریح کرد: پژوهش‌های ما باید بر مشکلات نظام سلامت متمرکز باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با اشاره به راه اندازی کمیته بهره وری در دانشگاه برای استفاده از ظرفیت‌های موجود گفت: بیمارستان‌های ما حدود ۱۴ هزار پرسنل دارد که با تشکیل کمیته بهره وری، جزئیات بهره وری همه آنها کمی شده و به صورت آنلاین قابل اندازه گیری است.

 

وی با بیان اینکه با راه اندازی این کمیته تمام ظرفیت‌های مغفول مانده بیمارستان‌های دانشگاه شناسایی شده است، گفت: تمام جزئیات بیمارستان‌ها، از جمله تعداد تخت‌های خالی هر بخش، میزان داروهای موجود، تعداد پرستار به ازای هر بیمار و سایر جزئیات از طریق سامانه‌ای که در دانشگاه راه اندازی شده است هر لحظه قابل اندازه گیری است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین بر ضرورت همدلی بین مجموعه دانشگاه اعم ازا عضای هیئت علمی، مسئولان و کارکنان برای به حداقل رساندن تأثیرات ناشی از مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد.

 

دکتر آقاجانی در پایان با اشاره به اهمیت حیاتی فعالیت بیمارستان‌های دانشگاه در تعطیلات نوروزی، گفت: همان طور که در نوروز سال گذشته با همت همکاران حوزه درمان دانشگاه، بیمارستان‌های دانشگاه در ایام تعطیلات بسیار مطلوب فعالیت کردند، امیدواریم امسال نیز وضعیت خدمات نوروزی بهتر از سال‌های قبل باشد.

در بخش دیگری از این جلسه مدیران گروه‌های آموزشی بالینی ضمن ارزیابی فعالیت‌های دانشگاه در سال ۹۷، به بیان پیشنهادهایی برای ارتقای وضعیت دانشگاه در سال آینده پرداختند.

 

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کمی سازی فعالیت‌ها، ارتقا و اصلاح سیستم مدیریت اداری دانشگاه، بالفعل کردن پتانسیل‌های موجود در بیمارستان‌ها، افزایش جذب اعضای هیئت علمی در برخی گروه‌ها، خلق ثروت از ظرفیت‌های پژوهشی از جمله موضوعات مطرح شده از سوی مدیران گروه‌ها برای ارتقای دانشگاه در سال آینده بود.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics