تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تحصیل ۵۰۰ دانشجو در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه داکا

رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا بنگلادش از تحصیل ۵۰۰ دانشجو در رشته زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه خبر داد و گفت: امسال نیز حدود ۱۱۰ نفر در این رشته در دوره کارشناسی ثبت نام کرده‌اند.

دکتر محمد ابوالکلام، با بیان این مطلب اظهار کرد: در سرتاسر بنگلادش حدود یک هزار دانشجو در رشته زبان و ادبیات فارسی داریم و این رشته تا مقطع تحصیلی دکتری نیز ارائه می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: یادگیری این زبان برای دانشجویان سخت نبوده و استقبال از آن خوب است، هر دو سال یک بار نیز تبادل استاد بین بنگلادش و ایران انجام می‌شود و استاد اعزامی نیز داریم.

 

وی در ادامه با بیان این که زبان به مدت ۶۰۰ سال، زبان دولتی بنگلادش، پاکستان و هند بوده است، گفت: مردم سرزمین ما زبان فارسی را دوست دارند و شاعرانی همچون سعدی، حافظ و رومی آنجا به خوبی شناخته شده هستند و الان همه تمایل به شناخت شاعران جدید در کنار شاعران کلاسیک دارند.

 

عضو هیأت رئیسه جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی در تبریز افزود: دیوان پروین اعتصامی به عنوان یک شاعر خانم فارسی زبان در دانشگاه ما تدریس می‌شود و مقالات و پایان نامه‌های زیادی در خصوص آثار او به زبان ما ترجمه شده است.

 

وی ادامه داد: دانشجویان ما علاقه‌مند به خواندن اشعار پروین بوده و معتقد هستند که اشعار او وضعیت کنونی را بیان می‌کند.

ابوالکلام در پایان خاطرنشان کرد: پژوهش‌ها در زمینه آثار پروین اعتصامی از ۲۰ سال قبل در دانشگاه بنگلادش شروع شده است.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics