تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بهار بورس در آخرین روزهای زمستان / شاخص کل به کانال ۱۷۱ هزار واحد رسید

بورس تهران آخرین هفته از سال ۹۷ را با رشد بیش از ۲ هزار واحدی آغاز کرد. در همین راستا، روانه شدن موج قوی نقدینگی به سمت تالار شیشه ای، باعث شد تا ارزش معاملات با رشد ۱۰۹ درصدی نسبت به روز چهارشنبه همراه شود. همچنین در روز شنبه پالایشی ها بزرگترین اهرم رشد شاخص کل بودند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از بازار سرمایه(سنا)، بورس تهران آخرین شنبه از سال ۹۷ را با صعودی جذاب به پایان رساند. ورود نماگر اصلی بازار به کانال ۱۷۱ هزار واحد، امروز در حالی رقم خورد که نمادهای پالایشی رهبری رشد بورس را به عهده داشتند.به این ترتیب شاخص کل با ۲ هزار واحد رشد به سطح ۱۷۱ هزار و ۱۲۵ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز حدود ۳۰۰ واحد ارتقا یافت و به مرز ۳۲ هزار واحد نزدیک شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

همزمان با روزهای پایانی سال موج تقاضا به سمت بازار سهام بیش از گذشته قدرت یافته است. توجه سهامداران به مولفه های اثرگذار بر عملکرد صنایع مختلف، به خوبی در داد و ستدهای روزانه مشهود است . با وجود رشد یکپارچه گروه های بورسی، توجه سهامداران به سهام شرکت های بنیادی قابل توجه است.

 

در همین راستا، ارزش معاملات بورس تهران امروز با رشد ۱۰۹ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته همراه شد. این مولفه در حالی به رقم یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسید، که حاصل دست به دست شدن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم بود.

 

همانطور که گفته شد در جریان معاملات امروز بورس تهران، پالایشی ها در صدر بیشترین رشدهای قیمتی قرار گرفتند. در همین راستا "شپنا" با رشد ۴ درصدی بیشترین اثر را بر رشد شاخص کل گذاشت. بعد از آن نمادهای "شبندر"،"فخوز" ، "شتران" و "پارس" در رده های بعدی اثرگذارترین ها بر روند شاخص قرار گرفتند.

 

در پایان معاملات روز شنبه صنعت محصولات شیمیایی با بیشترین ارزش معاملات به عنوان برترین گروه بازار شناخته شد. ارزش معاملات شیمیایی ها در حالی از مرز ۹۷ میلیارد تومان عبور کرد، که حجم معاملات به بیش از ۲۶ میلیون سهم رسید. فراورده های نفتی در رده دوم قرار گرفت. این گروه نیز امروز ۹۱ میلیارد تومان؛ ارزش معاملات به ثبت رساند.

 

امروز همچنین خالص مالکیت های روزانه؛ همچنان به سکانداری حقیقی ها باقی ماند. بر همین اساس امروز ارزش مالکیت روزانه به بیش از ۲۸میلیارد تومان رسید که حاصل جابه جایی نقدینگی از سوی حقوقی به حقیقی بود. فرآورده های نفتی، پرنقاضا ترین گروه بورسی از سوی بازیگران خرد بودند و محصولات شیمیایی نیز حجم بالای خریدی را به ثبت رساندند. در میان نمادها "پارسان" بیشترین حجم تقاضا را میان بازیگران خرد داشت. ارزش خرید حقیقی ها از این نماد به ۹ میلیارد تومان رسید.

حقوقی ها در اولین روز هفته، عمده نمادهای بانکی را مورد حمایت قرار دادند. این گروه از بازیگران بورسی امروز ۳ میلیارد تومان از سهام بانک ملت را خریداری کردند.

 

از میان ۴۰ صنعت بورسی فعال، امروز ۳۰ صنعت با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند. در همین راستا،ذغال سنگی ها با رشد ۵ درصدی بیشترین رشد روزانه را به خود اختصاص دادند. فراورده های نفتی، کاشی و سرامیک و تامین آب،برق و گاز از دیگر گروه های پر رونق معاملات امروز تالار شیشه ای بودند.

منبع خبر: بازار سرمایه
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics