تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ولوو تا دو سال دیگر، تولید خودروهای صرفا بنزینی/گازوئیلی را متوقف می‌کند

خودروهای ولوو از سال 2019 به بعد یا سوخت ترکیبی و یا تمام برقی خواهندبود.

ولوو اعلام کرد، تمام خودروهای این شرکت از سال 2019 به بعد، یا تمام‌برقی خواهند بود و یا هیبریدی. به این ترتیب، ولوو نخستین خودروساز بزرگ جهان است که خود را از بند موتورهای سنتی درون‌سوز رها می‌کند.

این شرکت سوئدی قصد دارد تا سال 2050 یک میلیون دستگاه خودرو با نیروی محرکه برقی بفروشد. طبق راهبرد شرکت، تنها چند مدل خودرو تمام‌برقی وارد بازار خواهدشد و اکثر مدل‌های دیگر شرکت، هیبریدی (برقی و بنزینی) خواهندبود. بین سال‌های 2019 تا 2021 تنها پنج مدل خودروی جدید، تماما با برق حرکت خواهندکرد. نیروی مورد نیاز این خودروها یا از باتری و یا از دیگر منابع ذخیره برق، مثل پیل سوختی تامین می‌شود. از این میان، دو مدل از آن‌ها در رده خودروهای قدرتمند قرار می‌گیرند و از سوی شرکت پل‌استار که زیرمجموعه ولوو است، در رقابت با تسلا وارد بازار می‌شوند. در این رده، بی‌ام‌و نیز با خودروهای خانواده «بی‌ام‌و آی» به رقابت می‌پردازد.

ولوو اصالتا یک شرکت سوئدی اما بخش خودروسازی آن در تملک شرکت چندملیتی چینی جیلی (Geely) است. در بین کشورهای بزرگ خودروساز، چین  بیش از دیگران بابت خودروهای برقی یارانه می‌پردازد. از این‌رو در حال حاضر بیش از 200 نهاد و شرکت در چین جذب این فناوری شده‌اند و باتوجه به افزایش حجم یارانه پرداختی، شاید کاهش 20 درصدی مبلغ یارانه‌ها که از اوایل امسال اجرایی شد، به همین علت بوده باشد. دولت چین علاوه بر این قصد دارد استارت‌آپ‌هایی را که خروجی‌شان کمتر از تعهدات‌شان است، از دریافت یارانه مستثنی کند.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics