تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مهم‌ترین اعداد خودرویی در هفته‌ای که گذشت

از یک جگوار سریع تا پورشه 911 GT2 RS؛ قصد داریم نگاهی به مهم‌ترین اعداد دنیای خودرو در هفته‌ای که گذشت بیندازیم.

در دنیای خودرو اعداد نقش بسیار مهمی دارند و یکی از روش‌های سنجش هستند. امروز قصد داریم اعداد خودرویی مهم هفته را مرور کنیم، جایی که نام کمپانی‌هایی چون پورشه و جگوار هم به چشم می‌خورد.

17

 

 

این میزان قدرت به اسب بخاری است که جگوار XE SV پروژه 8 بیشتر از پرچم‌دار قبلی کمپانی جگوار یعنی F Type تولید می‌کند. این سوپر اسپرت چهار درب ویژگی‌هایی چون بال بزرگ عقب و رینگ‌های 20 اینچی به همراه خود دارد. تولید این جگوار به 300 عدد محدود شده است.

627

 

این میزان داون فورسی (نیروی رو به پایین) است که آستون مارتین ولکان نسخه AMR بیشتر از ونتیج V8 دارد. این ونتیج در مسابقات لمانز حضور یافته که این تفاوت، نشان دهنده قدرت و مهندسی دقیق در این هایپر کار مخصوص پیست آستون مارتین است.

6.8

 

این وزن به کیلوگرمی است که اگزوز تیتانیومی پورشه 911 GT2 RS سبک‌تر از اگزوز به کار رفته در 911 توربو است. کاهش وزن اگزوز به همراه بهبودهای دیگر در کنار قدرت 690 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتن متری، شتاب 2.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 340 کیلومتری را رقم زده است. بال عقب بسیار بزرگ، چرخ‌های 21 اینچی و تغییرات دیگر همگی باعث هرچه بهتر شدن این پورشه شده‌اند.

17500

 

 

اگر قصد خرید یک آستون مارتین DB11 را دارید و می‌خواهید کمی هم پول ذخیره کنید (!) می‌توانید به سراغ نسخه 8 سیلندر آن بروید و از نسخه 12 سیلندر چشم پوشی کنید. این پیشرانه ساخت مرسدس بنز است و با 4.0 لیتر حجم قادر است 503 اسب بخار قدرت تولید کند که البته 100 اسب بخار کمتر از نسخه 12 سیلندر است. اما کاهش وزن موتو، موجب کاهش وزن خودرو و در نهایت هندلینگ بهتر می‌شود.

15

 

 

این زمان به ثانیه‌ای است که برای باز شدن سقف مکلارن 570 S اسپایدر باز شود. این نسخه از این مکلارن در فستیوال گودوود به نمایش درآمد. وزن آن 50 کیلوگرم بیشتر از نسخه معمولی است و موتور به کار رفته در آن هم همان موتور 3.8 لیتری 8 سیلندر با 570 اسب بخار قدرت است. حداکثر سرعت 570 S اسپایدر با سقف بسته 330 کیلومتر بر ساعت است اما در صورت باز بودن سقف، سرعت به 315 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics