تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دلیل گرانی پیاز از زبان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

در حالی که طی روزهای گذشته قیمت پیاز رو به افزایش گذاشته و برخی مسئولان اتحادیه‌های بخش خصوصی، قاچاق این محصول را عامل گرانی آن اعلام کرده‌اند، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد که صادرات بیش از حد پیاز و بارندگی‌های اخیر عامل اصلی بوده است، نه قاچاق!

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، طی روزهای گذشته قیمت پیاز افزایش یافت و به کیلویی بیش از ۸,۰۰۰ تومان در بازار هم رسید. در این میان برخی از مدیران وزارت کشاورزی اعلام کردند که بارندگی‌های اخیر در استان‌های جنوبی عامل نرسیدن محصول به بازار و دلیل گرانی آن بوده است. برخی مسئولان اتحادیه‌های بخش خصوصی نیز قاچاق پیاز را در کنار آن مسبب گرانی این محصول می‌دانند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


اما علی مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این باره به ایسنا گفت: طرح ادعاهای عجیب و غریب مانند اینکه قاچاق پیاز عامل گرانی آن شده است، صحت ندارد؛ چرا که وقتی محصولی به صورت رسمی صادر می‌شود، دلیلی برای قاچاق آن وجود ندارد.


وی افزود: صادرات بیش از حد پیاز که به صورت رسمی شکل گرفته، عامل اصلی افزایش قیمت آن بوده و در کنار آن بارندگی‌های اخیر نیز سبب تأخیر در برداشت و دیر رسیدن آن به بازار شده است.


مویدی با بیان اینکه دولت در هفته جاری تصمیماتی برای ممنوعیت صادرات پیاز خواهد گرفت، گفت: اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً جلوی افزایش قیمت پیاز گرفته خواهد شد و قیمت آن به روال قبل باز خواهد گشت.


رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این سوال که اگر ممنوعیتی برای صادرات پیاز به وجود بیاید آیا قاچاق آن رونق نمی‌گیرد؟ توضیح داد: اینگونه نیست و دولت می‌تواند از طریق افزایش تعرفه و حقوق گمرکی یا اعلام ممنوعیت مقطعی جلوی صادرات پیاز را بگیرد چرا که هم اکنون صادرات بیش از حد پیاز به کشورهای همسایه مانند عراق عامل گرانی آن شده است و اگر صادرات آن ممنوع شود، قاچاق آن رونق نخواهد گرفت.
 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics