تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش فعالیت صنعتی در کارگاه‌ها

آمارهای رسمی از این حکایت دارد که تا ۸۰ درصد کارگاه‌های صنعتی ایران با کمتر از ۵۰ نیرو فعالیت می‌کنند و تا حدودی از فعالیت صنعتی در آن‌ها کاسته شده است.

به گزارش ایسنا، آخرین آمار و ارقامی که مرکز آمار از جریان عملکرد کارگاه‌های صنعتی با جمعیت فعال بیش از ۱۰ نفر کارکن در ایران منتشر کرد و متعلق به سال ۱۳۹۵ است، نشان از این دارد که از حدود ۳۱ هزار و ۳۰۹ هزار کارگاه صنعتی فعال در این بازه زمانی، ۲۴ هزار و ۹۸۱ کارگاه بین ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن و ۶۳۲۷ کارگاه نیز با حدود ۵۰ کارکن فعالیت داشته‌اند.

 

بر این اساس حدود ۷۹.۸ درصد کارگاه‌های صنعتی کشور در طبقه ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن و ٢٠.٢ درصد در طبقه ٥٠ نفر کارکن و بیشتر قرار دارند. اما در رابطه با زمینه فعالیت کارگاه‌های صنعتی نیز باید گفت که در سال ١٣٩٥ حدود ۳۱ هزار و ۳۰۹ کارگاه ۱۰ نفر کارکن و بیش‌تر به فعالیت صنعتی اشتغال داشته‌اند که نسبت به سال ١٣٩٤ حدود ۶.۴ در صد کاهش دارد.

 

همچنین تعداد کارگاه‌های صنعتی ٤٩-١٠ نفر کارکن فعال در مقایسه با سال ۱۳۹۴ حدود ۷.۸ در صد و کارگاه‌های صنعتی ٥٠ نفر کارکن و بیشتر فعال، ٠.٥ درصد ١٣٩٤ کاهش داشته است.

 

آمار نشان می‌دهد که تعداد کارگاه‌های غیر فعال صنعتی، ١٠ نفر کارکن و بیش‌تر در سال ١٣٩٥ برابر با ۳۰۷۹ بوده که نسبت به سال ١٣٩٤ که ۳۳۲۴ کارگاه غیر فعال بوده‌اند، کاهش دارد.

 

از سوی دیگر درصد کارگاه‌های غیر فعال صنعتی در سال ١٣٩٥ برابر با ۸.۲ در صد بوده که نسبت به سال قبل از آن تغییری نداشته است.

 

وضعیت کارگاه‌های صنعتی با ۱۰ نفر کارکن و بیشتر

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics