تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مشوق‌های اقتصادی برای مصرف کالای باکیفیت ایرانی در نظر گرفته شود

رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان با بیان این‌که باید برای مصرف‌کننده و عرضه‌کننده کالای باکیفیت ایرانی مشوق‌های اقتصادی در نظر گرفته شود، گفت: قوانین و آیین‌نامه‌های مناسبی در زمینه حمایت و رونق تولید وجود دارد، اما متاسفانه تجربه نشان داده بدنه دولت در اجرا ضعیف عمل می‌کند.

 

بیژن عطارد، در رابطه با راهکارهای تحقق رونق تولید گفت: رونق تولید ارتباط قابل توجهی با مصرف و نیاز بازار دارد از این رو باید در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف کالای با کیفیت داخلی اقدامات قابل توجهی انجام شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان با تاکید بر این‌که افزایش تقاضا منجر به افزایش تولید خواهد شد، ادامه داد: حمایت از تولید داخلی نباید تنها برای یک سال در دستور کار قرار گیرد، در سال‌های گذشته اقدامات و قوانینی در رابطه با افزایش حجم تولید، کاهش هزینه‌های تولید و رونق تولید در نظر گرفته شد، اما در اجرا قوانین و آئین‌نامه‌ها به درستی اجرا نشد و سرمایه‌ها و حمایت‌های داخلی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار داده نشد که از این موضوع می‌توان به عدم ارائه صحیح تسهیلات بانکی به تولیدکننده واقعی اشاره کرد.

 

وی بیان کرد: تسهیلات بانکی به نام تولیدکننده از بانک‌ها خارج می‌شد، اما در بازارهایی که دارای جاذبه‌های اقتصادی بیشتری است حرکت می‌کرد و از سوی دیگر برای رونق تولید باید دولت به عنوان بزرگترین خریدار کالا و خدمات در بدنه خود به این نتیجه برسد که از محصولات داخلی استفاده کند.

 

عطارد خاطرنشان کرد: اگر قرار بر آن است تا رونق تولید محقق شود باید در زمینه قانون‌گذاری و اجرا تمام جوانب از بعد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بررسی و رصد شود و در کنار آن رفتار تولیدکننده و مصرف‌کننده مورد پایش قرار گیرد که متأسفانه در این زمینه بدنه کارشناسی دولت ضعیف عمل می‌کند.

 

رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان یادآور شد: در زمینه رونق تولید و مصرف کالاهای داخلی باید برنامه آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه معرفی کالاهای باکیفیت داخلی با توجه به علوم روز در نظر گرفته شود و در کنار آن نیاز است تا دولت برای مصرف‌کننده نهایی و عرضه‌کننده خرد سطح جامعه که کالای باکیفیت ایرانی را مصرف و توزیع می‌کنند مشوق‌های اقتصادی و مالیاتی در نظر بگیرد که در این زمینه دولت نیاز به بازرسان و کارشناسان متعدد و معتمد دارد.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics