تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازدید وزرای علم و فناوری کشورها از کارخانه نوآوری/صدور یک بیانیه بین‌المللی ازطریق وزارت خارجه

رئیس اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه از برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در تاریخ ۲۰ تا ۲۲ خرداد و مقارن با نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ خبر داد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، علی مرتضی بیرنگ در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری در باره " نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه " توضیح داد: سال گذشته فرصتی فراهم شد تا جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد برگزاری مجمع فوق به سازمان ملل را ارائه دهد که این پیشنهاد تصویب شد و بنا شد تا این مجمع در سال جاری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به اینکه رویداد فوق بزرگترین رویداد علمی است که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با همکاری سازمان ملل متحد و به میزبانی ایران برگزار می‌شود، اظهار کرد: زمان برگزاری مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه ۲۰ تا ۲۲ خرداد خواهد بود.

 

سید احمدرضا علایی طباطبایی، مدیر کل اداره تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری نیز در این نشست، مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه را رویداد مشترکی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (اسکاپ) عنوان کرد و توضیح داد: اسکاپ یکی از نهادهای تابعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد ( ECOSOC) است این شورا که یکی از ۵ رکن اصلی سازمان ملل متحد به شمار می‌آید دارای مأموریت گسترده در حوزه اجتماعی و اقتصادی است و از نهادهای تخصصی و منطقه‌ای مختلف تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه آژانس‌های منطقه‌ای زیرمجموعه شورای فوق هستند، گفت: در هر قاره یک آژانس منطقه‌ای وجود دارد و مأموریت آن در آسیا و اقیانوسیه به اسکاپ داده شده است که دفتر منطقه‌ای آن در بانکوک (تایلند) قرار دارد.

 

دبیر نخستین مجمع آسیا و اقیانوسیه، خاطرنشان کرد: ۲۹ اسفند ماه دعوتنامه مشترکی از سوی رئیس اسکاپ و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به ۶۲ کشور عضو اسکاپ و نیز ۱۷ سازمان بین‌المللی ارسال شد که از این ۶۲ کشور ۴ کشور خارج از منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند و ۹ عضو نیز به عنوان عضو ناظر در نظر گرفته شده‌اند.

 

علایی طباطبایی ادامه داد: به این ترتیب مجموع ۷۹ دعوتنامه به وزرای علم و فناوری کشورهای مختلف و نیز ۱۷ سازمان بین‌المللی ارسال شد و از آنها خواستیم تا در اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران شرکت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مجمع فوق ۲۰ تا ۲۲ خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت un.escap.org مراجعه کنند.

 

برگزاری ۵ پنل تخصصی و بازدید وزرای علم و فناوری کشورها از کارخانه نوآوری
صدور یک بیانیه بین‌المللی از طریق وزارت امور خارجه

علایی طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر نیز با کشورهایی همچون مالزی، هند، روسیه، چین، کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور و ترکیه تبادلات علمی و فناورانه داریم، خاطر نشان کرد: یکی از محورها و اهداف اسکاپ اهمیت استارتاپ‌های فناورانه و نقش آنها در توسعه پایدار است و مجمع نوآوری فرصتی را فراهم می‌کند تا ظرفیت‌های کشور را در این راستا معرفی کنیم.

 

وی تاکید کرد: باید نشان دهیم که تنها دیپلماسی سیاسی مطرح نیست و دیپلماسی فناوری هم وجود دارد و از چنین ظرفیتی می‌توان در راستای افزایش همکاری‌های اقتصادی استفاده کرد.

 

علایی طباطبایی ذیل تشریح محتوای این مجمع دو و نیم روزه، به برگزاری ۵ پنل تخصصی "اهمیت و نقش سیاستهای اتخاذ شده توسط دولتها و ارتقای استارتاپها و نقش آنها در رسیدن به اهداف توسعه پایدار"، "خط مشی دولتها در حمایت از زنان در اقتصاد دانش بنیان و توسعه فناوری"، " نقش پارک‌ها و مراکز رشد و فناوری در توسعه اکوسیستم نوآوری"، "نقش ابزارهای مالی بر سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری و تجاری‌سازی" و "نمونه‌های موفق سیاستهای دولتی برای ارتقای سطح نوآوری" اشاره کرد.

 

وی در پایان افزود: طی این مجمع دو و نیم روزه پنل‌های فوق برگزار شده و نصف روز نیز به بازدید از ظرفیت‌های فناورانه کشور از جمله کارخانه نوآوری با حضور وزرای علم و فناوری کشورها اختصاص پیدا خواهد کرد. همچنین در پایان برنامه بیانیه‌ای صادر خواهد شد که پیام اصلی ما را از طریق وزارت امور خارجه در سطح بین‌المللی اطلاع‌رسانی کنند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics