تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کسورات از پزشکان در نسخه نویسی الکترونیک را قبول نداریم

رئیس کل سازمان نظام پزشکی، بهترین روش برای اجرای موفقیت‌آمیز طرح نسخه‌نویسی الکترونیک را تعریف مکانیزم‌های تشویقی برای جامعه پزشکی دانست و گفت: کسورات از نظر ما قابل قبول نیست.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک را نقطه عطفی در برنامه نظام سلامت دانست و افزود: با توجه به محدودیت منابع اگر کنترلی بر مصارف و هزینه‌ها صورت نگیرد هیچ وقت پاسخگوی نیاز مردم نخواهیم بود. حتی در کشورهایی با درآمد بالا، انضباط در اقتصاد سلامت و هزینه‌ها وجود دارد که ما نیز باید به این هدف دست یابیم تا در نهایت خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

با تاکید بر اینکه تغییر رفتار نیاز به آمادگی و فرهنگ‌سازی دارد، گفت: این موضوع به هیچ وجه پذیرفته نیست که خدماتی از جمله آم آر آی، سونوگرافی و…، در مدت زمان کوتاهی برای بیمار تجویز شود بلکه تمام این اقدامات باید به صورت منطقی انجام شود تا ارائه خدمات با مشکلی مواجه نشود.

 

ظفرقندی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک با سازمان بیمه سلامت همکاری خواهند داشت. بهترین روش برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح این است که مکانیزم‌های تشویقی برای جامعه پزشکی تعریف شود. این سازمان پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ارائه داده است. کسورات از نظر ما قابل قبول نیست و باید از روش‌های دیگری برای ترغیب پزشکان استفاده کرد.

 

وی بر آموزش و تجهیزات لازم بر اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌هایی برای اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک ایجاد شده و اقدامات لازم مرحله به مرحله انجام می‌شود تا این اقدام در مسیر با مشکلی مواجه نشود. در ابتدا باید امکانات سخت افزاری در مطب‌ها و داروخانه‌ها مستقر شود و مساله دوم آموزش و فرهنگ سازی است.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics