تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آماده سازی شبکه ارتباطی برای ورود نسل پنجم/تأمین فضای فرکانسی ۵G

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آماده سازی شبکه ارتباطی کشور برای ورود نسل پنجم ارتباطات همراه (۵G) به عنوان یکی از اولویتهای مهم سال ۹۸ خبر داد.

حسین فلاح جوشقانی، با بیان اینکه برای سال ۹۸ ورود نسل پنجم ارتباطات به کشور را در برنامه داریم، اظهار داشت: در حال مطالعه برای آماده سازی شبکه ارتباطی برای ورود ۵G به کشور هستیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه این تکنولوژی که سرعت ارتباطات را چندین برابر می‌کند، نیاز به پهنای باند و تأمین فضای فرکانسی دارد، افزود: از نظر تأمین پهنای باند و نیز مقررات گذاری برای شرایط ورود این تکنولوژی به کشور در حال آماده کردن مقدمات اولیه هستیم.

 

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه ورود به حوزه ۵G نیازمند سرمایه گذاری مناسب است، گفت: در سال ۹۲ و با ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای ارتباطی، موضوع محدودیت تکنولوژی حذف شد و از آن به بعد اپراتورها می‌توانند تنها با هماهنگی با رگولاتوری نسبت به توسعه تکنولوژی‌های روز اقدام کرده و شبکه خود را توسعه دهند.

 

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه از این بابت مشکلی برای مقررات گذاری برای ورود نسل ۵ ارتباطات به کشور نداریم، افزود: در زمینه تأمین پهنای باند و تأمین فضای فرکانسی و تخلیه برخی باندهای فرکانسی، نیازمند مقررات گذاری هستیم.

 

وی ادامه داد: اگر باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که هم اکنون در اختیار سازمان صدا و سیما قرار دارد تخلیه شود، در شروع سرمایه گذاری برای ۵G می‌تواند پوشش مناسبی برای این تکنولوژی باشد و پیش بینی می‌کنیم که استفاده از این باندهای فرکانسی، هزینه سرمایه گذاری اولیه ۵G را به یک سوم کاهش دهد.

 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان اینکه در حال پیگیری از مراجع قانونی برای باز پس‌گیری این باند فرکانسی هستیم، گفت: باندهای فرکانسی دیگری مانند ۱۴۰۰ و ۱۵۰۰ مگاهرتز و باند ۳۵۰۰ مگاهرتز هم برای نسل پنجم موبایل (۵G) اختصاص پیدا خواهد کرد.

 

فلاح جوشقانی با اشاره به فاز آزمایشی انجام شده برای عملیاتی سازی ۵G در کشور، گفت: این فناوری بسته به شرایط اپراتورها در کشور عرضه خواهد شد. اما از آنجا که سال تجاری شدن ۵G در دنیا سال ۲۰۲۰ عنوان شده، ما نیز زمینه کامل ورود این فناوری به کشور را از سال ۹۸ آماده می‌کنیم و پس از سرمایه گذاری اپراتورها، توسعه اصلی این فناوری در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ انجام می‌شود.

 

 ۵G جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات سیار سلولی است که پس از نسل چهارم (۴G) فعلی ارائه شده‌است. با این تکنولوژی پیش بینی می‌شود که کاربر، حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را در دسترسی به اینترنت تجربه کند.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics