تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هاچ‌بک هیوندای i30 N رسما معرفی شد

هیوندای با معرفی نسخه اسپرت از هاچ‌بک i30 به نام i30 N پا به عرصه هاچ‌بک‌های قدرتمند گذاشت. این رده از خودرو بسیار مورد توجه جوانان است.

نخستین تلاش کمپانی هیوندای برای ساخت یک هاچبک پرفورمنس است که رسما معرفی شد. هیوندای i30 N بر اساس i30 ساخته شده و رقابت آن در برابر خودروهایی چون فولکس واگن گلف GTI، پژو 308 GTi و فورد فوکوس ST جالب توجه خواهد بود.

هیوندای i30 N در دو نسخه در دسترس است که البته هر دو از یک موتور 2.0 لیتری توربو بهره می‌برند. یکی از آنها 247 اسب بخار قدرت دارد و زمان لازم برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت 6.4 ثانیه است. اما شاید این قدرت برای عده‌ای کافی نباشد بنابراین هیوندای نسخه‌ای با پکیجی به نام Performance Pack در دسترس گذاشته که 271 اسب بخار قدرت دارد و قادر از در 6.2 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب گیری کند که البته وجود لانچ کنترل (برای جلوگیری از هرزگردی لاستیک‌ها به هنگام آغاز حرکت) هم به این کاهش زمان کمک کرده است. هر دو نسخه گشتاور 352 نیوتن متری دارند و می‌توانند تا سرعت 250 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرند.

هیوندای می‌گوید که برای آنکه مهندسان بهترین طراحی را برای عملکرد خوب در پیست داشته باشند، بیش از 10 هزار کیلومتر آزمایش را در پیست نوربرگ‌رینگ به انجام رسانده است. دیفرانسیل الکترونیکی خودرو را از لغریدن حفظ می‌کند و جعبه دنده 6 سرعته دستی کمک می‌کند تا با بالا نگه داشتن دور موتور بهترین عملکرد خودرو ادامه پیدا کند. 5 حالت رانندگی مختلف قابل انتخاب است شامل Eco، Normal، Sport و حالت N که در هر کدام از این شرایط، تنظیمات مهم خودرو از جمله وضعیت سیستم تعلیق، وضعیت فرمان تغییر می‌کنند. یک حالت شخصی به نام N Custom هم در دسترس است که می‌توانید با استفاده از آن تنظیمات خودرو را مطابق میل خود تغییر دهید.

  

از دیگر موارد قابل توجه در i30 N ارتفاع پایین‌تر و فاصله کمتر تا زمین، و سیستم اگزوز جدید است. شما می‌توانید با فشردن یک کلید، صدای خشن‌تری را از اگزوز طلب کنید که به گفته هیوندای این صدا از خودروهای ویژه WRC به قرض گرفته شده است.

برای هیوندای i30 N رنگ خاصی از آبی که آن هم از WRC گرفته شده قابل سفارش است که البته با انتخاب این رنگ نباید توقع ظاهر گیرایی همچون هوندا سیویک تایپ آر داشته باشید. از نقاط قوت هوندا سیویک تایپ آر، اشکال خاص بر روی بدنه و البته فاصله کمتر آن تا زمین است که آن را به یکی از جذاب‌ترین هاچبک‌های پرفورمنس تبدیل می‌کند. هیوندای افزایش نیروی داون فورس اسپویلری را بر روی در صندوق بار در نظر گرفته و البته خنک کنندگی آن هم موضوع مهمی است که سعی شده با استفاده از دریچه‌های هوای بزرگ‌تر این اتفاق رخ دهد.

در داخل صندلی‌های اسپرت و نیز فرمان بزرگ توجه شما را جلب خواهند کرد. با وجود صندلی‌های عقب و صندوق بار بزرگ، i30 N هنوز هم خودرویی کاربردی است که برای استفاده‌های معمول هم گزینه خوبی است. کنسول وسط به یک نمایشگر 5 اینچی مجهز شده که در صورت تمایل، می‌توانید نمایشگر 8 اینچی را هم برای آن سفارش دهید.

  

هیوندای قیمت هاچبک عملکردی خود را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود قیمتی کمتر از رقبایی چون فولکس واگن گلف GTI داشته باشد. زمان عرضه آن به بازار هم احتملا اواخر سال جاری میلادی است.

 

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics