تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تولید اولین بهبود دهنده رشد ویژه قارچ دکمه‌ای در کشور

پژوهشگران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، برای نخستین بار در کشور موفق به تولید و تجاری‌سازی اولین بهبوددهنده رشد ویژه قارچ دکمه‌ای شدند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکترکامران قاسمی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان که در حوزه کشاورزی در استان مازندران فعالیت می‌کند، گفت: این طرح فناورانه به تازگی از سوی پژوهشگران این شرکت اجرا شده و هم‌اکنون در مرحله تجاری‌سازی است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی، با تأکید بر اینکه در حال حاضر این محصول مورد استفاده سالن‌داران قارچ دکمه‌ای قرار می‌گیرد، گفت: پژوهش روی ایده تولید "بهبوددهنده رشد قارچ دکمه‌ای" در اسفند سال ۱۳۹۵ آغاز شد و با مساعدت مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان، در پاییز سال ۱۳۹۷، آزمون‌های نهایی محصول در چندین سالن تجاری قارچ دکمه‌ای در سطح استان مازندران با موفقیت به پایان رسید. این مکمل غذایی به‌عنوان اولین فرآورده مکملی مخصوص قارچ دکمه‌ای در کشور بوده و مشابه خارجی نیز ندارد.

 

عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تصریح کرد: در پژوهش‌های صورت گرفته مشخص شد که با استفاده از این مکمل غذایی میزان عملکرد قارچ دکمه‌ای در واحد سطح تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد که تحولی بزرگ در افزایش عملکرد قارچ دکمه‌ای محسوب می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به زودرسی، کاهش پشت‌بازی و افزایش سفتی بافت قارچ اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این محصول در دسترس تولیدکنندگان قارچ استان مازندران قرار داشته و در آینده نزدیک معرفی و عرضه آن در سایر استان‌های کشور نیز آغاز خواهد شد.

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics