تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اعتراض ایران به ILO در رابطه با تأثیر تحریم‌های آمریکا بر زندگی کارگران

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با مشارکت دولت، کارگران و کارفرمایان جلسه شورای عالی کار با هدف کاهش فاصله معیشت کارگران و تورم تشکیل و افزایش ۳۶.۵ درصدی در حداقل دستمزد تصویب شد تا این فاصله مقداری کاهش پیدا کند، البته این فاصله همچنان وجود دارد و نیازمند ترمیم است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، حاتم شاکرمی در مراسم تشکر از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای تولیدی نمونه استان البرز که امروز شنبه هفتم اردیبهشت در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، گفت: با توجه به شعار امسال، برای رونق تولید باید متفاوت عمل کنیم چون امسال با تحریم‌های ظالمانه و خصمانه آمریکا در رابطه با کارگران مواجه هستیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شاکرمی افزود: بنده در ابتدای فروردین ماه با «عمر موسی» «معاون عملیاتی سازمان بین‌المللی کار» در ژنو ملاقاتی داشتم و در این دیدار عنوان کردم که یکی از وظایف سازمان بین‌المللی کار حفاظت از امنیت شغلی و اعتلای رفاه کارگران است و با این وجود چرا سازمان بین‌المللی کار در برابر رفتار خصمانه و ناعادلانه آمریکا نسبت به کارگران بی تفاوت است.

 

وی ادامه داد: امروز هدف تحریم‌های آمریکا مردم و به ویژه کارگران و زندگی آنهاست بنابراین در این شرایط کارگران باید با اندیشه و هنر و کارفرمایان هم با خلاقیت خود تلاش کنند تا با شکست تحریم‌ها پاسخ محکمی به دشمنان مردم و انقلاب اسلامی بدهند.

 

این مسئول در ادامه با بیان اینکه بیشترین مسئولیت برای تحقق شعار امسال بر دوش کارگران و کارفرمایان است افزود: ما در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی‌هایی به عمل آورده و پیشنهاداتی را برای رئیس جمهور در رابطه با سیاست‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی و ماده ۱۴۱ قانون تجارت و چک‌های برگشتی که از مشکلات واحدهای تولیدی است آماده کرده‌ایم.

 

وی اضافه کرد: در این شرایط باید در خصوص این موارد از سوی سران سه قوه تصمیماتی اتخاد و ابلاغ شود تا واحدهای تولیدی بتوانند از محدودیت‌های موجود خارج شده و به حیات خود ادامه دهند.

 

شاکرمی با تاکید بر اهمیت توجه به معیشت کارگران اعلام کرد: با مشارکت دولت، کارگران و کارفرمایان جلسه شورای عالی کار با هدف کاهش فاصله معیشت کارگران و تورم تشکیل و افزایش ۳۶.۵ درصدی در حداقل دستمزد تصویب شد تا این فاصله مقداری کاهش پیدا کند، البته این فاصله همچنان وجود دارد و نیازمند ترمیم است.

 

وی در پایان به موضوع صیانت از نیروی کار هم اشاره و تصریح کرد: بر اساس شاخص‌های سازمان بین‌المللی کار، بحث صیانت از نیروی کار را دنبال خواهیم کرد و با استقرار مسئولین ایمنی و توسعه کمی و کیفی بازرسین کار تلاش می‌کنیم استانداردهای تعریف شده را در محیط کار برقرار کنیم.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics