تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دست به دست شدن پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان

در حالی که پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران واگذار شده بود، مجدداً و براساس لایحه بودجه سال ۹۸ به شرکت ساخت واگذار شد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، سعید رسولی در همایش «ایمنی در راه‌آهن» که صبح امروز در محل ساختمان مرکزی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه در سیل اخیر راه‌آهن کمترین میزان خسارت را در بخش حمل و نقل به خود دید، اظهار کرد: هنوز ارزیابی دقیقی از خسارت‌های وارد شده پس از سیل اخیر در دست نیست چرا که درآق‌قلا همچنان آبگرفتگی ادامه دارد و باید مسئله خروج آب به طور کامل حل شود و پس از آن ارزیابی‌های دقیق صورت گیرد اما بر اساس برآوردهای اولیه حوزه ریلی کمترین میزان خسارت را در بین بخش‌های مختلف حمل و نقل به خود دیده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: در این راستا تیم‌های کارشناسی به محل وقوع سیل اعزام شده تا علاوه بر برآورد دقیق، وضعیت ایمنی شبکه ریلی را بررسی کنند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به اینکه ایمنی زیربنای توسعه است و آمار تلفات و حوادث ریلی بسیار کم بوده و رقم قابل قبولی است، گفت: باید همین رقم نیز کاهش یابد و میزان تلفات بخش ریلی کم شود که این مسئله نیازمند سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی است.

 

رسولی افزود: برای ارتقا ایمنی می‌توانیم چند استراتژی را مد نظر قرار دهیم که هوشمندسازی حمل و نقل، افزایش سهم حمل و نقل ریلی، ارتقا سطح کیفی خدمات حمل و نقل همگانی و توجه به سهم عوامل انسانی از جمله این استراتژی‌هاست.

 

وی با تأکید بر اینکه مجموعه بخش‌های کشور از سیل اخیر درس‌های بسیار خوبی فرا گرفتند، خاطر نشان کرد: آسیب‌پذیری شبکه ریلی در حوادث غیرمترقبه پایین‌تر از سایر شقوق حمل و نقل است و خوشبختانه تنها سهم کوچکی از خسارت‌ها به حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است.

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه باید بیش از پیش به نقش حمل و نقل ریلی در کشور توجه داشت، اظهار کرد: ۱۶ الی ۱۷ هزار تلفات جاده‌ای در کشور آمار زیبنده‌ای نیست و باید حمل و نقل ریلی با توجه بیشتری جهت انجام فعالیت‌ها مد نظر قرار گیرد.

 

رسولی همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران و در مورد آخرین وضعیت شرکت قطارهای حومه‌ای اعلام کرد: اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای به تصویب رسیده است و مقدمات تشکیل آن در حال انجام است که امیدواریم در سال جاری نهایی شود.

 

وی در مورد آخرین وضعیت پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان نیز بیان کرد: سرعت یکی از مؤلفه‌های جذب مسافر است و در اکثر مسیرها سعی داریم که بهبود وضعیت سرعت و زمان را در دستور کار قرار دهیم و علاوه بر این ایمنی مسیر را به نحو مطلوبی رعایت کنیم.

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: بخشی از پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان طی شده است اما به دلیل مشکلات فاینانس با توقف روبرو شد و در نهایت سال گذشته بود که بر اساس لایحه بودجه از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور واگذار شد.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics