تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کارگران باید در سود کارخانجات دولتی سهیم شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : در تولیدات نیازمندی های کشور با کیفیت تر از تولیدات خارجی هستیم اما درزمینه تولیدات داخلی تبلیغ درست نمی شود و دراین زمینه نیازمند تبلیغات بهتر و درست تری هستیم .

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم ، " محمد شریعتمداری " امروز به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگری از واحد تولید شرکت "محورسازان ایران خودرو " بازدید و با کارگران در حین انجام کار گفت و گو کرد .

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی  گفت : در آیات قرآنی نیز به دفعات بر کار، تلاش و عمل صالح تاکید شده است و ما همواره  بر فکر ، اندیشه و پایمردی عزیزان در حوزه  کار و تولید بوسه می زنیم چرا که کار و تولید در جامعه ما  دارای ارزش فوق العاده ای است .

 

 شریعتمداری تصریح کرد : در روایات آمده که تا عرق جبین کارگر خشک نشده باید دستمزد کامل او - و نه یک سوم دستمزد- پرداخت شود و جامعه کارگری و کارفرمایی نباید  به این اصول‌  بی توجه باشند .

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد : در سالهای ابتدای انقلاب تلاش های زیادی  برای از بین بردن انقلاب شد و خیلی ها سعی کردند برای رسیدن به اهداف خود از جامعه کارگری استفاده کنند که موفق نشدند و جامعه کارگری سهم بالایی در انقلاب و ایجاد عدالت در ایران به عهده داشتند.

 

شریعتداری گفت: در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از سرداران و فرماندهان جنگ از جامعه کارگری بودند و این افتخار جامعه کارگری است که همواره پای انقلاب ایستاده است.

 

وی گفت: دشمن بااستفاده از تبلیغات و فضای مجازی تلاش کرد که خود باوری را از جوان ایرانی بگیرد و آینده کشور را مبهم نشان دهد در حالی که آینده کشور روشن است .

 

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز اراده ملت تعیین کننده است و دشمن از این موضوع اطلاع دارد و سعی دارد مردم را ناامید و آینده را مبهم نشان دهد که حتما موفق نخواهد شد . 

 

شریعتمداری گفت: دشمن تصور می‌کند با ماهواره  و فضای مجازی در دل جوانان ایرانی رخنه کرده اما اگر می‌تواند پای میدان بیاید و ببیند که در میدان چگونه جوانان ایرانی مقابل آنها می ایستند.

 

وی افزود: ما در جریان برجام نشان دادیم که اهل مذاکره هستیم  اما اگر مجامع جهانی به دنبال مذاکره نبودند ما راه خود را می شناسیم.  

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز تحریم‌ها باعث یکپارچگی کشور شده است. در بیانیه گام دوم انقلاب به جوان گرایی تاکید شده است و کار را باید به جوان با استعداد سپرد.

 

وی گفت: ما در پایان سال تلاش کردیم و جلسات زیادی به جامعه کارگری داشتیم. در اخر سال جلسه 13ساعته با نمایندگان کارگری و کارفرمایی داشتیم و تلاش کردیم دستمزدها را تا حدی بالا ببریم که هم به کارفرما فشار وارد نشود و هم مشکلات کارگران تا حدی حل شود.

 

وی بیان کرد: ما باید مشکلات معیشتی کارگران را حل کنیم و تمام این مشکلات با پرداخت های نقدی حل نمی شود به عنوان مثال برای حل مشکل مسکن کارگران باید وزارت راه ، مسکن و شهرسازی  به سمت ساخت مسکن ارزان قیمت و اجتماعی برود. 

 

وی گفت: باید رابطه دستمزد و کار اصلاح شود و اگر شخصی با فکر توانست سود کارخانه‌ای را افزایش دهد باید در این سود سهیم باشد. خصوصی سازی هم یکی دیگر از راه حل ها است و اگر کارگران را در خصوصی سازی سهیم کنیم باعث ایجاد انگیزه در کارگران می شود.

 

شریعتمداری گفت : اگر کارگر دغدغه مشعیت نداشته باشد هم حوادث کارگری کاهش پیدا می کند و هم امید زیاد می شود. امیدواریم بخشی از سهام کارخانجات دولتی در اختیار جامعه کارگری قرار گیرد تا کارگران احساس مشارکت بیشتری در امر تولید داشته باشند و ارزش افزوده بیشتری خلق کنند.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics