تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ایران در بازرسی از کشتی های تجاری در منطقه اقیانوس هند رتبه دوم را کسب کرد

مدیرکل اموردریایی سازمان بنادرگفت: جمهوری اسلامی ایران با انجام بازرسی از 577 فروند کشتی با پرچم خارجی بر اساس کنوانسیونهای بین المللی، رتبه دوم اجرای تفاهمنامه منطقه ای اقیانوس هند را در سال 2018 کسب کرد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان بنادر و دریانوردی، «نادر پسنده» با اشاره به آخرین گزارش سالیانه دبیرخانه تفاهمنامه منطقه ای اقیانوس هند گفت: ایران براساس شاخصهای مهم بازرسی و کنترل گسترده کشتی های خارجی در سال گذشته میلادی، تهیه دستورالعمل های بازرسی براساس الزامات کنوانسیونهای بین المللی و اعزام مدرس ایرانی به سه دوره آموزشی تخصصی بین المللی، با پشت سر گذاشتن کشورهایی همچون فرانسه، هند، آفریقای جنوبی، در رتبه دوم اجرای تفاهمنامه منطقه ای اقیانوس هند قرار گرفت و استرالیا نیز رتبه نخست را از آن خود کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تفاهمنامه منطقه ای اقیانوس هند (IOMOU)، با هدف ارتقای ایمنی دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی، در سال 1998میلادی با عضویت 15 کشور شروع به کار کرد.

 

به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی، این تفاهمنامه به دنبال ایجاد مکانیزم هماهنگ بازرسی ها و کنترل های بندری در محدوده جغرافیایی اقیانوس هند است و ایران موفق شد در سال 2018 رتبه دوم را در این زمینه به خود اختصاص دهد.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics