تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ایران وترکیه در زمینه بازآفرینی شهری کمیته مشترک تشکیل می دهند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر هیات ترکیه‌ای به ریاست «فاطما وارانک» معاون وزیر محیط ‌زیست و شهرسازی ترکیه گفت: ایران و ترکیه در حوزه بازآفرینی شهری کمیته مشترک تشکیل می دهند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، « مازیار حسینی » افزود: ایران و ترکیه قرابت فرهنگی، اجتماعی و دینی دارند و همین قرابت‌ها سبب می‌شود تا تجربه دو کشور برای هم قابل استفاده و هم‌افزا باشد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی یادآورشد: نحوه توسعه شهری، نوسازی و بازآفرینی شهری، حفاظت از بافت‌های تاریخی، صدور خدمات فنی و مهندسی و ضوابط حاکم بر ساخت و ساز از مسایل مورد بحث ایران در دیدار با هیات ترکیه‌ای بود.

 

حسینی با بیان اینکه مقرر شده تا موضوعات مورد توافق دو کشور در قالب کمیته کار مشترک، دنبال شود از موافقت وزیر راه و شهرسازی با تشکیل کمیته مشترک خبر داد و افزود: این امیدواری وجود دارد تا با تشکیل یک کمیته مشترک و تدوین مسایل زیرکمیته‌ها، نتایج خوبی در زمینه توسعه شهری، بافت فرسوده، بازآفرینی شهری، حفاظت از بافت های تاریخی، صدور خدمات مهندسی و ضوابط حاکم بر ساخت و ساز بین دو کشور حاصل شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: استفاده از تجربه کشوری دیگر در حوزه فنی و مهندسی، پیچیدگی‌ها و لایه‌های پنهانی دارد که برای موفقیت و قابل استفاده کردن این تجربه‌ها، باید مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد، زیرا به علت قرابت دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی می‌توان به همکاری گسترده در این بخش ها، امیدوار بود.

 

حسینی روش کار دو کشور ایران و ترکیه را در باسازی بافت‌های فرسوده شهری را روشی مشابه دانست و گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده بدین شیوه است که دولت مستقیم وارد کار نمی‌شود بلکه شهرداری‌ها، مردم و بخش خصوصی با همکاری یکدیگر به اینکار مبادرت می ورزند و وزارتخانه ها و مشخصا شرکت بازآفرینی شهری به عنوان بازوی تخصصصی بحث تسهیل گری و حمایتی را برعهده دارند.

 

وی افزود: این تجربه (بازسازی بافت‌های فرسوده) در ترکیه به صورت مشابه انجام شده است و تبادل ‌نظر دو کشور در این موضوعات می‌تواند به تسهیل فرآیندها و استفاده از تجارب یکدیگر کمک کند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روش کار در بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، بیان کرد: کاری که باید انجام شود این است که اولا باید مدل نظری برای آن ایجاد شود و در گام بعدی نیز باید این آگاهی و درک ایجاد شود که بازآفرینی هرمحله با محله دیگر متفاوت است.


به گزارش ایرنا، این هیات ترکیه‌ای به ریاست «فاطما وارانک» معاون وزیر محیط ‌زیست و شهرسازی ترکیه روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری مذاکرات خود را با هیات ایرانی در وزارت راه و شهرسازی برگزار کرد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics