تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سرمایه گذاری در حوزه گردشگری روند مثبتی دارد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خوشبختانه روند گردشگری در کشور امیدبخش است و حضور گسترده سرمایه گذاران در این بخش نوید بخش آینده خوبی است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی اصغر مونسان در جلسه بررسی مشکلات بخش خصوصی استان کرمانشاه با تاکید بر توجه به گردشگری اظهار داشت: همه دولت ها سعی کرده اند هزینه های خود را در مسیر توسعه گردشگری به کار گیرند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

او ادامه داد: جمعیت شاداب و پرشوری که که امروز در تاق بستان شاهد آن بودیم، نشان می دهد ما هم مسیر گردشگری را در پیش گرفته ایم.

وی مسیر میانبر توسعه را صنعت گردشگری دانست و افزود: کشورهای مختلف به دنبال آن هستند که گردشگری محور توسعه شود.

 

مونسان افزود: یکی از مشکلات اصلی که گریبانگیر آن بودیم ضعف در جایگاه گردشگری کشور بود که توانستیم جایگاه مدیران کل استانها و جایگاه سازمان میراث فرهنگی را در هیئت دولت و جامعه ارتقاء دهیم.

 

وی گفت: خوشبختانه روند گردشگری در کشور امیدبخش است و حضور گسترده سرمایه گذاران در این بخش نوید بخش آینده  خوبی است. 

وی با اشاره به صدور ۲۷۰۰ موافقت نامه اصولی با اعتبار  ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری گردشگری گفت: این روند نشان دهنده نوید روزهای خوبی برای صنعت گردشگری است. 

 

مونسان در ادامه با بیان اینکه تعداد واحدهای بوم گردی از ۴۰۰ واحد به بیش از ۱۵۰۰ واحد رسیده افزود: استان کرمانشاه با حضور مدیر کل جدید باید تلاش بیشتری در این حوزه داشته باشد.

 

وی گفت: هر جایی که استاندار آن استان به کمک ما آمده تحول و جهش زیادی صورت گرفته است.

او ادامه داد: هر واحد بومگردی می تواند برای ۶ نفر اشتغال ایجاد کند و تعداد ۲ هزار بوم گردی که قول داده ایم ایجاد شود حجم گسترده ای اشتغال در جامعه ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه ثبت تاق بستان در حال حاضر امکان پذیر نیست اظهار کرد: تا زمانی که آزادی  حریم تاق بستان به اتمام نرسد نمیتوان آن در اولویت ثبت جهانی قرار داد.

 

وی افزود: ما به دنبال ثبت محور و اتمام پرونده منطقه اورامانات هستیم.

دکتر مونسان در ادامه با اشاره به آغاز حرکت قطار گردشگری از ۲۹ اسفند اظهار داشت: در این مدت حضور گردشگران در استانهای مختلف و اماکن گردشگری از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

 

وی در ادامه گفت: تا زمانی که گردشگری داخلی رونق پیدا نکند پرواز های بین المللی نیز محقق نخواهد شد و موضوعات تحریم هم به شدت پرواز های گردشگری را کاهش داده است.

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics