تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رونق تولید ثمره نهایی ساختار رونق ساز است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : رونق تولید ثمره و نتیجه نهایی یک ساختار رونق ساز است.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاریشاتا دکتر سعید زرندی در گفتگو با رادیو اقتصاد با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید توسط مقام معظم رهبری افزود : همه اقتصاددانان، تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور را تولید می دانند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: اگر بخواهیم مشکل تورم، ارزش پول ملی ، ایجاد اشتغال و... را در کشور حل کنیم باید رونق تولید اتفاق بیافتد.
زرندی افزود: تغییر ذهنیت باید در همه دستگاهها در موضوع تولید باید روی دهد و تولید به عنوان اولویت اصلی قرار گیرد.


معاون‌ طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نمی شود سیاستهای مالیاتی، بیمه ای ، ارزی و پولی را تدوین کردو تولید به عنوان مهمترین موضوع در آن لحاظ نشود و به آن‌توجه کافی نشود.

 

زرندی تصریح کرد:رونق تولید در چند سطح باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از این سطوح، وزارت صنعت ،معدن و تجارت می باشد.
وی تاکید کرد: برنامه های سال ۹۸ نهایی شده است و پروژه ها بطور شفاف و مشخص تعیین شده است و با یک مکانیسم شفاف، همه می توان آن را رصد کنند و ما هم پیشرفت طرح ها را دقیق اعلام می کنیم و هر جا هم با موانعی روبه رو شدیم آن را مشخصا اعلام خواهیم کرد.

زرندی گفت: باید تلاش کنیم این حس و حساسیت روی تولید را در همه دستگاهها منتقل کنیم.

 

معاون طرح و برنامه تاکید کرد:یکی از جهت گیری های ما درسال جدید مذاکره با دستگاههای فرا بخشی مثل بانک مرکزی وزارت اقتصاد دارایی و نهادهای تصمیم ساز است.
وی تصریح کرد: نمی شود اقتصاد کلان و سیاستهای ارزی و پولی و مالیاتی کشور یک مسیر را برود و بعد بخواهیم تولید رونق پیدا کند.

 

معاون طرح و برنامه گفت: بطور مثال در همین روزهای اول سال مطلع شدم،حساب های بانکی شرکت فولاد خوزستان که تولید کننده موفق و صادرت گرا هم می باشد را سازمان مالیاتی مسدود کرده که باعث بروز مشکلات برای این واحد شده است که حتما این موضوع را تا حل مشکل پیگیری می کنیم

زرندی افزود: پارامترهای در تولید هست که خیلی مشهود نیست اما همین پارامترها بر تولید موثر است .

 

وی گفت: تولید خروجی این پارامترها و سیستم هاست که همه آن در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

معاون طرح و برنامه گفت: تولید باید در همه ارکان تبدیل به اولویت شود؛نمی شود تزریق نقدینگی در کشور در آن تولید اولویت اول نباشد و بعد انتظار رونق تولید داشت.

 

وی گفت: براساس آمار حدود۲۸ درصد سهم تولید از تسهیلات بانکی است در حالی که فعالان صنعت روی همین عدد هم‌ مباحثی را دارند و در عین حال طبق برنامه قرار بود سهم صنعت ۴۰ درصد باشد.
وی همچنین‌گفت : در سطح بنگاهها و شرکتها هم مسئولیتهای متوجه آنان است که باید به آن توجه کرد.

زرندی توضیح داد: بالاخره مدیریت در بنگاهها باید در دوران شرایط سخت اقتصادی و تحریم متفاوت از گذشته باشد و وزارتخانه برای مدیریت بنگاهها در شرایط سخت برنامه های را پیش بینی کرده است.

 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شفافیت یکی از محورهای است که باید به آن توجه ویژه کرد چرا که سیستم های اطلاعاتی شفاف جلوی رانت های نهفته را می‌گیرد.


وی گفت: شفافیت در همه مجوزها و سامانه ها و سیستم ها در وزارت صنعت ، معدن و تجارت لحاظ شده و در سال جدید نیز پیگیری می شود.

 

منبع خبر: شاتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics