تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی با افزایش بهره وری محقق می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی با شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و ارتقا بهره وری در استفاده از منابع آب و خاک محقق می شود.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام با بیان این مطلب، اظهار داشت: طی ٥ سال گذشته اقدامات و سرمایه گذاری بی سابقه ای در بخش آب و خاک و زیرساخت های بخش کشاورزی، توسعه سامانه های آبیاری و تجهیز و نوسازی اراضی صورت گرفته است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در جهت صرفه جویی و کاهش مصرف آب بخش کشاورزی طی سال های اخیر  به طور متوسط سالانه ٥ درصد بهره وری آب را افزایش داده ایم و مجموعا ٢٥ درصد افزایش بهره وری آب ارتقا یافته است.

 

وی با بیان این که برکات و نعمات بارش های اخیر و سال زراعی کنونی در مقایسه با خسارات ناشی از سیلاب در مناطق مختلف کشور بسیار بیشتر است، اذعان کرد: افزایش تولید محصولات کشاورزی و بهبود معیشت کشاورزان، بهبود وضعیت پوشش جنگلی و رفع بسیاری از آفات و بیماری های مناطق جنگلی به خصوص در زاگرس، رفع بحران ریزگردها، سیراب شدن تالاب ها و سفره های زیرزمینی و بهبود شرایط محیط زیستی و افزایش تراز آب سدهای کشور فقط بخشی از نعمات بهبود بارندگی است.

 

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: دولت درصدد است هرچه سریع‌تر خسارت‌های ناشی از سیل را از طریق ستاد بحران استان‌ها به مردم پرداخت کند تا گوشه‌ای از مشکلات مردم کاهش یابد.

 

حجتی اضافه کرد: با توجه به عزم عمومی همه ارکان نظام، تصمیمات اتخاذه شده در دولت، کمک همه جانبه نهادهای نظامی، انتظامی و امدادی و مشارکت آحاد اقشار جامعه امیدواریم که بتوانیم به سرعت بر خسارات و خرابی های ناشی از سیل فائق آییم.

 

وی تاکید کرد: دولت در راستای جبران خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی با تخصیص اعتبار ویژه بخشی از این خسارت‌ها را جبران خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که آمریکایی ها ادعا می کنند غذا و دارو را تحریم نمی کنند، گفت که اما در واقعیت بیشترین فشار و محدودیت ها را بر همین بخش وارد کرده و با انواع و اقسام روش ها تامین ضروری ترین و ابتدایی ترین نیازهای ملت را مختل کرده اند.

 

حجتی با بیان این که با تدابیر اتخاذ شده و تلش عمومی و مشارکت مردم تحریم ها شکست خورده است، تصریح کرد: بحمدالله وضع ذخایر کشور و تامین امنیت غذایی جامعه در شرایط بسیار خوبی است.

 

وی گفت: تصمیم خصمانه گروه حاکم بر آمریکا مبنی بر تروریستی قلمداد کردن سپاه پاسداران اقدامی غیرمتعارف و شرورانه است که همه جهانیان منصف آن را محکوم کرده اند. 

 

حجتی یادآور شد: در تاریخ بین الملل و حتی در تاریخ خود کشور آمریکا سابقه ندارد که هیات حاکمه یک کشور، ساختار نظامی و دفاعی رسمی و قانونی کشوری دیگر که توسط تمامی نهادها و قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده را تروریستی معرفی کند.

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics