تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه کاربرد پهبادها در حوزه کشاورزی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از پرداخت تسهیلات تا ۸۰ درصد قیمت پهبادهای مورد عرضه در حوزه کشاورزی به منظور کاربرد و توسعه این فناوری خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر کامبیز عباسی امروز یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه کاربرد پهبادها در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در کرج افزود: این تسهیلات با کارمزدهای ۱۵ درصد، ۱۲ درصد، ۶ درصد و ۴ درصد پرداخت می شود و هیچ گونه محدودیت اعتباری برای پرداخت این تسهیلات به شرط وجود کشاورزان متقاضی وجود ندارد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیاناین که ۲.۵ میلیون هکتار باغات و حدود ۱۳.۵ میلیون هکتار اراضی زراعی در کشور موجود است، اظهار داشت: به برخی از این مزارع به ویزه شالیزارها به دلیل رطوبت و غیره و همچنین ورود به برخی باغات به علت سنتی بودن آن برای انجام برخی عملیات مانند سمپاشی مشکل است و از فناوری پهباد می توان در این حوزه ها استفاده کرد.

 

عباسی بر دقت سمپاشی و مدیریت سم علیه آفات، بیماری ها و علف های هرز تاکید و تصریح کرد: با ورود و استانداردسازی دستگاه های سمپاشی توربینی زراعی، توربینی باغی و تراکتوری، عملیات محلول پاشی از ۴۰۰ لیتر محلول در هر هکتار به ۲۰۰ لیتر محلول رسیده و ما به دنبال آن هستیم این رقم ۲۰۰ لیتر در هکتار محلول سم را در مناطق دیم به کمتر از ۵۰ تا ۴۰ لیتر در هکتار برسانیم و محلول سم را کاهش دهیم.

 

وی ادامه داد: محلول سمی که در اختیار کشاورزان برای مبارزه با آفات و بیماری ها قرار می گیرد، بخشی از آن به بافت هدف می رسد و مابقی ممکن است وارد خاک و یا آب های زیر زمین شود، از این رو تلاش می کنیم با استفاده از فناوری های نوین، سمپاشی به گونه ای صورت بگیرد که محلول سم به بافت هدف برسد و اثرات زیست محیطی نیز مدیریت شود.

 

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در عین حال گفت: از پهبادها می توان در زمینه هایی از جمله محلول پاشی، سمپاشی و گوگرد پاشی و غذا دهی در حوزه آبزیان استفاده کرد.

 

وی با بیان این که کشاورزان به شدت متقاضی پهبادها برای کاربرد در مزارع و باغات خود شده اند، اذعان داشت: در این کارگروه که بخش خصوصی عرضه کننده پهبادها حضور دارند باید قیمت واقعی این فناوری و نوسانات قیمت آن را بررسی کنیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد که کاربری های جدید پهبادها در بخش کشاورزی بررسی و معرفی شده و کشاورزان بتوانند از این فناوری استفاده بیشتری داشته باشند.

 

 

عباسی افزود: با وجود تحریم های ظالمانه باید بر توانمندی های داخلی تکیه داشته باشیم و سازندگان و فعالان فناوری های نوین را حمایت کنیم.

وی در مورد اقدامات در حوزه فناوری های نوین در بخش کشاورزی اعلام کرد: طی شش سال اخیر، سالانه ۱۸ تا ۲۵ فناوری در حوزه کشاورزی به صورت الگویی و توسعه ای معرفی شده است.

 

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی یادآور شد: پهبادها طی سه تا چهار سال اخیر به صورت رسمی وارد کشاورزی شده و یکی از تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی حمایت ورود فناوری های نوین در این بخش به منظور کاهش مصرف آب، افزایش بهره وری و سازگاری با محیط زیست است.

 

وی با اشاره به این که ظرف شش سال اخیر، بخش مکانیزاسیون کشاورزی با حمایت های دولت توانسته است به بخش عمده ای از نیازهای کشاورزان پاسخ دهد، گفت: طی این مدت، بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه تراکتور و بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه انواع ادوات عمده و شخصی در اختیار کشاورازن قرار گرفته است.

 

عباسی تصریح کرد: از سال ۹۲ تا کنون ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسییون کشاورزی در زیر بخش های مختلف صورت گرفته که از آن می توان به عنوان دوران طلایی در حوزه سرمایه گذاری مکانیزاسیون یاد کرد.

 

وی ادامه داد: امسال نیز ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه مکانیزاسیون کشاورزی تخصیص داده شده که به استان های سراسر کشور ابلاغ کردیم.

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics