تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هدفگذاری ۵ میلیارد دلاری برای تجارت بین ایران و پاکستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز امیدواری نسبت به امضای موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و پاکستان، از هدفگذاری ۵ میلیارد دلار تجارت بین دو کشور تا سال ۲۰۲۱ خبر داد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از دولت، رضا رحمانی که در همایش روز ملی پاکستان سخنرانی می کرد، با اشاره به قدمت روابط دو کشور گفت: طی سالیان متمادی همواره روابط خوب و دوستانه ای بین دو کشور بزرگ و قدرتمند منطقه برقرار بوده است، ایران به عنوان اولین کشوری که استقلال پاکستان را به رسمیت شناخت و اقدام به تاسیس سفارتخانه در آن کشور نمود، همواره به پاکستان به عنوان کشوری مهم و تأثیر گذار که نقش تعیین کننده ای در معادلات منطقه ای داشته، نگاه کرده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

او با بیان اینکه در بین همسایگان ایران و در بین سرزمینهای دارای تاریخ کهن، پاکستان به عنوان دروازه مهم ورود ما به شرق همواره از اهمیت راهبردی برخوردار بوده است، افزود: تعامل و همکاری دو کشور در حوزه های مختلف بعلاوه عضویت فعال دو کشور ایران و پاکستان در مجامع بین المللی نظیر گروه D۸، سازمان همکاری های اسلامی، کشورهای عضو اکو و جنبش عدم تعهد، نشان از گرایش های راهبردی مشابه و مشترک دو کشور در عصر حاضر دارد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: قرار گرفتن بین کشورهای با رشد اقتصادی بالای ۵ درصد برای دومین سال متوالی و ثبات امنیتی بهمراه جمعیت بالا، جملگی باعث شده است تا پاکستان به عنوان کشوری جذاب برای بسیاری از سرمایه گذاران، تجار و دولتها مطرح شود.

 

 

 

رحمانی با بیان اینکه ایران نیز کشوری با پتانسیل های اقتصادی فراوان است، گفت: بازار و اقتصاد ایران برای فعالان اقتصادی و نیز مسئولین سیاسی کشور ها قابل صرف نظر کردن نخواهد بود. او با تاکید بر اینکه دو ملت ایران و پاکستان به عنوان دو ملت دوست و مستقل برای افزایش قدرت و رفاه مردم نیازمند توسعه همه جانبه هستند و این میتواند یک زمینه همکاری بلند مدت و گسترده را فراهم سازد، افزود: ایران ظرفیت های مهمی در زمینه تولید انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی از قبیل فولاد و مقاطع فولادی، شیر آلات، چینی ساختمانی، کاشی و سرامیک، گچ و خصوصا دو کالای مهم قیر و سیمان دارد و یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان در این عرصه است.

 

رحمانی ادامه داد: علاوه بر این ظرفیت های همکاری برای دو کشور در زمینه های دیگر نظیر کشاورزی و مواد غذایی، توریسم، صنایع دارویی و پزشکی، ورزشی، دانشگاهی و سایر زمینه ها وجود دارد. با عنایت به سند توسعه همکاریهای اقتصادی بین دو کشور و چشم انداز دستیابی به حجم ۵ میلیارد دلار مناسبات تجاری تا سال ۲۰۲۱ امیدوارم با برقراری روابط بانکی و نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد که مقرر است چهارمین دور مذاکرات آن بزودی در اسلام آباد برگزار شود، این مهم محقق شود.

 

او خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال جاری بیست و یکمین دور اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور برگزار شود و بتوانیم در این نشست به توافقات مهم در توسعه روابط دو کشور ایران دست یابیم. رحمانی تاکید کرد: در خاتمه امیدوارم روابط دو کشور که با اراده سیاسی بسیار مثبت و سازنده مقامات عالیه دو کشور تدوین شده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است با شتاب روز افزون هرچه بیشتر تعمیق و توسعه یابد

منبع خبر: دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics