تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ایجاد بازارهای مالی برای شرکت‌های دانش بنیان به منظور حل مسائل اساسی شهرها

اولین رویداد مدیریت هوشمند پسماند شهری با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به حمایت‌های این صندوق از شرکت‌های دانش بنیان گفت: صندوق با یک سرمایه سه هزار میلیارد تومانی و بودجه نیم درصدی سالانه دولتی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند و خدمات خود را در سه بخش تسهیلاتی، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جدید در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: صندوق در تلاش است تا ارتباطات بین عرضه کنندگان خدمات با صندوق را توسعه دهد و در این زمینه خود پیشگام تعامل با شرکت‌های دانش بنیان شده‌ایم.

 

ملکی‌فر با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حل مسائل و معضلات شهری، گفت: در این زمینه ما در صندوق بازاری برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده‌ایم تا مسائل و مشکلات اساسی کشور، شهرها و نیز صنایع بزرگ را مرتفع کنیم.

 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به محدودیت‌های قانونی این صندوق در حمایت مستقیم از استارت‌آپ‌ها، گفت: ما در صندوق تلاش کرده‌ایم با ابزارهای طراحی شده جدید، به طور همزمان شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها را تحت پوشش قرار دهیم؛ در این زمینه برای حمایت از استارت‌آپ‌ها از واسطه‌هایی به نام شتاب‌دهنده‌ها استفاده می‌کنیم و از آنها با امتیازات و تسهیلاتی نظیر تامین ۷۰ درصدی ودیعه رهن فضای استقرار، ارائه تسهیلات کم‌بهره برای بازسازی، آماده‌سازی و تجهیز حمایت خواهیم کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به نوع حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از استارت‌آپ‌ها گفت: ما این کار را به صورت غیر مستقیم و از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری انجام می‌دهیم. در همین راستا سال گذشته ۲۱۰ میلیارد تومان و با احتساب خط اعتباری، هزار میلیارد تومان در اختیار ۹ صندوق پژوهش و فناوری قرار دادیم. این صندوق‌ها تسهیلات کم‌بهره و ضمانت‌نامه برای شتاب دهنده‌های دانش بنیان فراهم و همچنین سرمایه گذاری خطرپذیر نیز برای آنها انجام می‌دهند.

 

 

ملکی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از صندوق‌های بورسی اشاره کرد و گفت: برای ورود صندوق‌های بورسی به بازار بورس جامعه‌ای برای همکاری و سرمایه‌گذاری در صورت پیدا کردن خریدار در بورس توسط شرکت‌های دانش بنیان و یا استارت‌آپی در صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل شده است و سرمایه‌گذاری و ایجاد صندوق مشترک بورسی را در دستور کار خود داریم.

 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با اشاره به تنها تفاوت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها از نگاه این صندوق گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از تمامی کمک‌های بلاعوض صندوق از جمله حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، حضور در هیات‌های تجاری، دریافت خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های فکری استفاده کنند اما درباره اینگونه حمایت‌های مستقیم از استارت‌آپ‌ها با محدودیت قانونی مواجهیم که البته سعی کرده‌ایم بخشی از خدمات خود را از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار دهیم.

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics