تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک بنیاد برگزار شد

نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک با دستور جلسه پروژه الکترونیکی کردن پرونده‌های کمیسیون پزشکی بنیاد برگزار شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه به ریاست سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران و با دستور جلسه پروژه الکترونیکی کردن پرونده‌های کمیسیون پزشکی بنیاد در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

میرمرادی در این جلسه با اشاره به گزارش ارائه‌شده در خصوص الکترونیکی کردن پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت: در سال‌های گذشته اقداماتی در زمینه الکترونیکی کردن خدمات بنیاد صورت گرفته که قابل تقدیر است و امروز نیز ما ادامه‌دهنده همان مسیر هستیم.

 

وی افزود: خوشبختانه روند فعالیت های اجرایی برای توسعه دولت الکترونیک در بنیاد مناسب بوده و مسیر رشد سازمان در این حوزه را به تدریج طی کرده‌ایم و خوشحالیم که با شناسایی نقاط ضعف و به کارگیری راهبردهای جدید برای اصلاح، پیشرفت و توسعه حرکت می‌کنیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران فرآیند الکترونیکی کردن پرونده‌های کمیسیون پزشکی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: زمانی برای الکترونیکی کردن پرونده‌ها تنها موضوع اسکن کردن پرونده‌ها مطرح بود، اما امروز این کار با روش درست و از طریق ایجاد صفحات الکترونیکی و بارگذاری مطالب پرونده‌ها سرعت عمل افزایش می یابد.

میرمرادی ضمن تأکید بر لزوم رعایت چهارچوب‌ها و قوانین، فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل آمار و فناوری اطلاعات و اداره کل پشتیبانی و مهندسی بنیاد در زمینه الکترونیکی کردن پرونده‌های کمیسیون پزشکی را قابل تقدیر دانست.

 

 

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: کمیسیون پزشکی بنیاد و بخش احراز جانبازی بنیاد مکمل فعالیت‌های یکدیگر هستند و هماهنگی بین این دو بخش باعث افزایش بهره‌وری می‌شود و فعالیت‌های بخش احراز نیز باید به‌صورت کامل الکترونیکی شود.

 

همچنین مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه به تشریح مشکلات ناشی از الکترونیکی نشدن پرونده‌ها و خدمات بنیاد پرداخت و بر اهمیت تسریع در فرآیند الکترونیکی کردن این فعالیت‌ها تأکید کرد.

 

غلامرضا طائبی مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره به مشکلات موجود در فرآیند الکترونیکی کردن پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت: خوشبختانه با وجود این مشکلات با توجه به حمایت‌های صورت گرفته بخش‌های زیادی از مراحل این فرآیند انجام شده است.

 

وی افزود: پیش‌بینی اولیه ما وجود ۳۰۰ هزار پرونده کمیسیون پزشکی در سطح کشور بود که با شروع کار ۲۸۰ هزار پرونده مربوط به این بخش در روند الکترونیکی شدن قرار گرفتند.

 

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تشریح فعالیت‌ها و میزان پیشرفت الکترونیکی کردن پرونده‌های کمیسیون پزشکی بنیاد پرداخت.

 

مدیرکل آمار و فناوری بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این جلسه گفت: سیستم جدید اتوماسیون اداری بنیاد آماده‌به‌کار است و قرار بود در ابتدای امسال جایگزین سیستم فعلی شود، اما به دلیل وقوع سیل در چند استان و برای اینکه در مکاتبات اداری وقفه‌ای ایجاد نشود مقرر شد این کار به تعویق بیافتد تا احتمالاً در اواخر ماه رمضان این کار انجام شود.

 

علیرضا امینی افزود: آئین‌نامه سیستم یکپارچه پیامک تنظیم شده و در روزهای آتی پیامک‌های ارسالی از سوی بنیاد در سراسر کشور توسط یک نرم‌افزار و به‌صورت یکپارچه صورت خواهد گرفت. این کار با مدیریت اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد انجام می‌شود و از جزیره‌ای شدن فعالیت‌ها در این زمینه جلوگیری می‌شود.

 

وی در خصوص سایر فعالیت‌های صورت گرفته در مسیر الکترونیکی کردن فعالیت‌ها گفت: قرارداد سیستم یکپارچه حقوقی ایثارگران منعقد شده و در حال انجام است. در بخش اسناد ایثارگران نیز این سیستم به‌زودی به مرحله خوبی می‌رسد.

 

گفتنی است عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران کل و روسای ادارات حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد برگزار شد.

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics