تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

توافق بر سر افزایش سهم دارویی ایران در بازار عراق

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و وزیر تجارت عراق روز سه شنبه با افزایش سهم دارویی ایران در بازار عراق در سنوات آینده به اتفاق نظر رسیدند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از دولت، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان بعد از ظهر امروز سه شنبه در دیدار «محمد هاشم عبدالمجید» وزیر تجارت عراق در حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با اشاره به سهم ناچیز دارویی ایران در عراق بر افزایش این سهم دارویی توافق کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

براساس آمارها، کل رقم تبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته ۸ میلیارد دلار بوده که سهم دارویی ایران از این رقم، ۱۵ میلیون دلار بوده که این سهم به اعتقاد دو وزیر ایرانی و عراقی، ناچیز بوده است.

 

دکتر سعید نمکی در این دیدار خاطرنشان کرد: ۱۰۰ کارخانه داروسازی در کشور جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ۹۷ درصد نیاز دارویی کشور را در داخل تامین می کنند و در صورت آمادگی طرف عراقی، ایران آماده ایجاد شرکت ها و سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید دارو در داخل عراق و یا حتی در ایران است.

 

محمد هاشم عبدالمجید وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار تاکید کرد که اولویت عراق در حال حاضر تامین نیازهای داوریی از طریق کشورهای همجوار خصوصا جمهوری اسلامی ایران است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در راس هیاتی بلند پایه از نظام سلامت و بخش خصوصی ایران بعد از ظهر دوشنبه به دعوت همتای عراقی خود وارد بغداد شد و در روز نخست سفر خود در دیدار با 'علاء الدین علوان' همتای عراقی خود و هیات های دو کشور، در خصوص بندهای تفاهم نامه های جدید بحث و مذاکره کردند.

منبع خبر: دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics