تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کشف بیش از ۱۵ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۵ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور در هفته نخست اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ناصر اصلانی در گفت‌و‌گو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۵۰۲۴ کیلوگرم می‌باشد که در مقایسه با هفته گذشته آن که ۱۳۴۲۳ کیلوگرم بود؛ ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۹۹۷۹ کیلوگرم بوده که ۶۶ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.


این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۱۳۲۵ کیلوگرم حشیش، ۵۶۶ کیلوگرم هرویین، ۹۷۹ کیلوگرم شیشه، ۲۰۵ کیلوگرم مرفین، ۱۲۰۴۵ عدد قرص روان‌گردان و ۱۷۸۲ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.


اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۹۲۷ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۶.۲۰ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.


وی اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً ۶۳۷۵  متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۲۵۷۰ نفر خرده فروش و توزیع‌کننده مواد و ۳۲۵۵  نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند. همچنین ۴۴۷ نفر طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.  


معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۱۲۰۴۵ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۷۴۱۸  عدد مربوط به استان تهران است که نشان‌دهنده ۶۱.۶ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روان‌گردان در هفته اخیر است.


اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۸۴.۸  درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۶۰۹۷ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۴۰ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۲۲۹۴ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۲۷۸ کیلوگرم، تهران با ۱۰۲۵ کیلوگرم، اصفهان با ۷۷۶ کیلوگرم، قم با ۷۳۷ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۵۳۷ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 


وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور  ۶۸.۶ درصد است.


اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۱۵۰ دستگاه خودرو،  ۲۸ دستگاه موتورسیکلت، ۳ قبضه سلاح و ۱۷ دستگاه موبایل توقیف شد.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics