تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شاکرمی : جمع بندی مزد کارگران و بررسی الحاق به مقاوله نامه های سازمان بین المللی کار مهمترین مباحث در شورای عالی کار است

دویست و هشتاد و سومین نشست شورای عالی کار با حضور "حاتم شاکرمی " معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، خانم " آندرس " رئیس بخش اصول و حقوق بنیادین کار از دپارتمان حاکمیت و سه جانبه گرایی و" آریل کسترو" مسئول دفتر هماهنگی امور کارگری سازمان بین المللی کار و" کی کیم " کارشناس ارشد اشتغال سازمان بین المللی کار و نمایندگان گروه های کار گری و کارفرمایی در شورای عالی کار با موضوع ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های شرکای اجتماعی پیرامون موضوع پیش نویس چارچوب همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین المللی کار درمحل ساختمان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این نشست ،  شاکرمی  با ارائه گزارشی از روند برگزاری جلسات شورای عالی کار در سال گذشته گفت: در سالی که گذشت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در قالب شورای عالی کار  ۹ جلسه اصلی و ۷ جلسه کارگروه تخصصی با  شرکای اجتماعی خود برگزار کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در بیان موضوع  های مورد بحث در جلسات شورای عالی کار افزود: مباحثی همچون جمع بندی مزد کارگران ، بحث و بررسی ماده ۱۹۱ قانون کار ، بررسی الحاق به مقاوله نامه های سازمان بین المللی کار، بررسی مسائل اقتصادی روز و میزان تاثیر آن در تعیین مزد کارگری و برسی کمک هزینه مسکن کارگری از مهمترین مباحث مطرح شده در جلسات شورای عالی کار در سال گذشته بود که در نهایت با همکاری خوب و سازنده شرکای اجتماعی دولت ، تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.


وی با اشاره به وظایف شورای عالی کار تصریح کرد: شورای عالی کار یکی از ارکان اصلی امور اجتماعی در جامعه کار و تولید کشور است و این شورا نمونه بارز سه جانبه گرایی محسوب  می شود.


شاکرمی با بیان اینکه شورای عالی کار یکی از نهادهای  قوی در حوزه کارگری کشور است اظهار داشت : شورای عالی کار با تشریک مساعی و با در نظر گرفتن منافع دو قشر کارگری و کار فرمایی و با توجه به شرایط و ظرفیت های کشور ، نقش حساسی را در این زمینه ایفا می کند.


وی با برشمردن وظایف این شورا تصریح کرد: تهیه و تدوین دستوالعمل های قانون کار، تصمیم گیری در خصوص اصلاح ساختارها ، تعیین کمک هزینه مسکن کارگران و موضوع تعیین دستمزد کارگران از جمله مهمترین وظلیف شورای عالی کار است .


در ادامه " علی حسین شهریور " مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون ، کار  و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ، سازمان بین المللی کار در سال ۹۵ و ۹۷ دو هیات تخصصی از کارشناسان ارشد سازمان را برای شور و مشورت با ارکان سه جانبه در مورد نیازهای آنان در زمینه کمک های فنی به منظور ترویج کار شایسته در جمهوری اسلامی ایران اعزام نمود گفت: پس از مشورت های سه جانبه یک چارچوب همکاری تدوین گردید. 


وی افزود: چارچوب مذکور بر چهار پایه سه جانبه گرایی، گفتگوی اجتماعی و ظرفیت سازی تشکل های کارگری و کارفرمایی؛ حکمرانی خوب در بازار کار و استانداردهای بین المللی کار؛ اشتغال و بنگاه های پایدار؛ و حمایت های اجتماعی استوار است.


شهریور افزود این سند که با هدف گسترش همکاری های فنی بین کشورمان با سازمان بین المللی کار تدوین شده است، در حاشیه کنفرانس بین المللی کار که در خرداد ماه ساجاری در ژنو برگزار می شود از سوی طرفین امضاء خواهد شد.


وی با بیان اینکه شوراهای عالی سه جانبه کار کشورمان نقش مهمی در اجرای این چارچوب ایفا خواهند کرد گفت: سازمان بین المللی کار نیز در این روند مشارکت تنگاتنگی خواهند داشت.

 

 

در این جلسه همچنین خانم آندرس رئیس بخش اصول و حقوق بنیادین کار از دپارتمان حاکمیت و سه جانبه گرایی در سخنانی با اشاره به اهمیت بحث سه جانبه گرایی افزود: چهار محور اصلی سه جانبه گرایی ، گفت و گوهای اجتماعی ، حکمرانی خوب بازار کار و استانداردهای بین المللی و حمایت های اجتماعی از جمله اصول مهم مورد تاکید در سازمان بین المللی کار هستند و هرکدام از این موضوع ها ، همدیگر را پوشش می دهند.


وی با اشاره به اینکه در کنفرانش آینده کار مسائل توسعه بازار کار در ایران و چالش های پیش روی آن مورد بحث و برسی قرارگرفت اظهار امید واری کرد این جلسات و نشستها در آینده نیز ادامه داشته باشد .


آندرس با بیان اینکه این نشست ها  وماوریت ها در آینده با طرح مباحث فنی ادامه داشته باشد اظهار داشت : با یک گفت و گوی سازنده و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات شرکای اجتماعی در ایران ، مباحث مربوط به پیش نویس همکاری ها بیش از پیش تقویت شد.


وی با اشاره به مذاکرات خود  درزمینه های اشتغال ، سیاست های بازار کار ، افزایش مشارکت زنان در بازار کار و تمرکز بر مسائل مختلف  مربوط به حقوق بین المللی کار با شرکای اجتماعی جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد با گرفتن نقطه نظرات ، به توسعه مذاکرات در این زمینه ها منجر شود.


خاطر نشان می سازد در این جلسه نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی و دولت به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در زمینه مفاد پیش نویس چارچوب همکاری بین  جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین المللی کار پرداختند و مباحثی چون سه جانبه گرایی، گفت و گوی اجتماعی ، ظرفیت سازی تشکل های کارگری و کارفرمایی ، حکمرانی خوب بازار کار و استانداردهای بین المللی ، ارتقای اشتغال و فضای مناسب برای بنگاه های پایدار و نظام های حمایت اجتماعی از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه بود  .

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics