تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رستوران زیردریایی با فناوری‌های بومی ایجاد شد

غذا خوردن در زیر دریا و میان انبوهی از ماهی ها و جانوران شگفت انگیز دریایی یک تفریح به یادماندنی و خاطره انگیز است که این رویای دور از دسترس، توسط جوانان جنوب کشورمان به واقعیت تبدیل شده است. به همت جوانان ایرانی یک رستوران دریایی زیر آب های گرم و نقره فام خلیج فارس راه اندازی شده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از دولت، یکی از نیازهای صنعت گردشگری و توریسم توسعه اماکن رفاهی، تفریحی ورزشی است. در ایران نیز استفاده از این اماکن برای جذب توریست بسیار ضروری است. بر همین اساس برخی از جوانان جنوبی کشور از جذابیت ها و زیبایی‌های آب های نیلگون خلیج فارس بهره برده اند و از این نعمت خدادادی برای ثروت آفرینی و جذب توریست استفاده کرده اند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

ماهی های تزیینی زیبا و رنگارنگ، مرجان ها، صدف ها، دلفین ها و لاکپشت های متنوعی در آب های خلیج فارس زندگی می کنند. به تعبیری می توان گفت که «خلیج فارس یک آکواریوم طبیعی و زنده است» و طرح راه اندازی رستوران زیردریایی در نظر دارد حلقه گمشده وصل، بهره‌وری، حراست و نگهداری از این نعمت خدادادی باشد.

 

احمد ابراهیمی مدیر عامل شرکت آنیتا سازه کیش درباره این طرح، گفت: رستوران زیر دریایی یک طرح دانش بنیان است. رستوران زیر دریا یعنی زندگی در کنار یک اکوسیستم کاملا طبیعی و آکواریومی به پهنای خلیج همیشه فارس. نخستین رستوران زیر آب در خاور میانه، با طراحی خاص، رستوران، مجتمع امکان صرف غذا و فضایی غرق در زیبایی های خدادادی مکانی برای جذب توریست های داخلی و خارجی محسوب می شود.

 

وی افزود: این رستوران، بزرگترین رستوران زیر آب دنیا است که با بهره گیری از مشاوران خارجی و متخصصان داخلی و تکنولوژی روز دنیا به صورت شناور مستقل طراحی شده است. این رستوران شامل یک طبقه کامل در ریز سطح آب دریا می شود. البته طبقاتی نیز روی سطح آب دارد که محیطی زیبا و رویایی برای صرف یک غذای به یاد ماندنی را فراهم می کند.

 

به گفته ابراهیمی، این رستوران، نخستین رستوران بین المللی مستقر در آبهای ایران است و نخستین بام سبز در دریاهای ایران محسوب می شود. البته نمونه های کوچکتر این طرح در شرق آسیا نیز اجرایی شده است.

 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، با اشاره به خدمات ارائه شده در این طرح، تصریح کرد: با ساخت این شناور یک مجموعه بزرگ رفاهی تفریحی در سه طبقه مجزا طراحی شده است که شامل بخش های مختلفی چون رستوران بوفه اُآنس، رستوران بین الملل اُآنس و کافه اُآنس  می شود.

 

 

وی همچنین عنوان کرد: رستوران بوفه طراحی شده در این مجموعه به طور کامل زیر سطح آب قرار می گیرد و پنجره هایی با ابعاد بزرگ دارد که منظره ای کاملا شفاف از زیر سح دریا را به مهمانان ارائه می دهد. در این رستوران غذاهای ایرانی، دریایی و بومی کیش ارائه می شود.

 

ابراهیمی درباره رستوران بین الملل اُآنس نیز عنوان کرد: این طبقه روی سطح آب قرار می گیرد که کل دیوار های اطراف شیشه ای است و منظره زیبایی از پهنای خلیج فارس را به نمایش می گذارد. در این رستوران غذاهای کشورهای مختلف ارائه می شود.

 

این فعال دانش بنیانی در ادامه بیان کرد: کافه اُآنس نیز بالاتر از سطح آب دریا قرار دارد و طراحی آن به صورت بام سبز است که میهمانان می توانند از هوای مطلوب جزیره و مناظر زیبای ساحلی و شهری کیش حداکثر استفاده را ببرند.

 

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: گردشگران با  قایق هایی ویژه (تاکسی بت) به این رستوران منتقل می شوند و علاوه بر رستوران زیر آب که از هر طرف به عمق آب دید دارد، رستوران بام سبز هم از جاذبه های این مجموعه است. 

 

به گفته وی، این رستوران دریایی توسط متخصصان داخلی و موسسه های دانش بنیان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی ۴ سال طراحی و ساخته شده است.

منبع خبر: دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics