تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آمادگی بانک توسعه تعاون برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان حوزه تعاون

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون از اعلام آمادگی این بانک برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تعاون خبر داد و اظهار امیدواری کرد با کمک این شرکت‌ها بخش تعاون بتواند به سهم ۲۵ درصدی خود از اقتصاد کشور دست یابد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از دولت، دکتر حجت‌الله مهدیان در نشست معرفی خدمات و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ویژه شرکت‌های تعاونی دانش بنیان که در محل این صندوق برگزار شد، وجه مشترک بانک توسعه تعاون و صندوق نوآوری و شکوفایی را جوان بودن این دو نهاد تازه‌تاسیس خواند و گفت: ما جدیدترین بانک دولتی هستیم که در سال ۱۳۸۸ و در راستای ارتقای بخش تعاون کشور تاسیس شده‎ایم. تا سال ۸۸ بخش تعاون فاقد بانک تخصصی بود اما از ۱۰ سال گذشته این اتفاق افتاده و در این سال‌ها در حد بضاعت سعی کرده‌ایم به بخش تعاون کمک کنیم.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی با بیان اینکه ما در این ۱۰ سال، ۳۱ هزار میلیارد تسهیلات ارائه کرده‌ایم که دو سوم آن در سه سال اخیر بوده است، گفت: این نشان از رشد خوب بانک توسعه تعاون دارد که توانستیم منابع بیشتری جذب کند.


مهدیان تعداد شعبات بانک توسعه تعاون در کشور را ۴۰۰ شعبه اعلام کرد و گفت: ما بانکی کاملا دولتی و توسعه‌ای هستیم که برای حل مشکلات بخش تعاون تاسیس شده‌ایم.
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد کشور طبق قانون اساسی به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم شده است، گفت: قرار بود بخش تعاون سهم ۲۵ درصدی را از اقتصاد ملی به خود اختصاص دهد اما امروز این رقم کمتر از این مقدار است که امیدواریم امضای تفاهم‌نامه‌هایی نظیر آنچه امروز با صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد کرده‌ایم باعث شود بخش تعاون به جایگاه واقعی خود دست یابد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیکاری را یکی از مشکلات امروز جامعه عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها یکی از مسیرهایی هستند که به ایجاد اشتغال و نیز حفظ اشتغال کمک می‌کنند. ما امروز نزدیک به ۹۳ هزار تعاونی فعال در کشور داریم که بالغ بر ۶۰ درصد آنها با بانک کار می‌کنند و جزو مشتریان بانک توسعه تعاون هستند. ما هم مطابق اساسنامه مکلف هستیم بالغ بر ۷۰ درصد عملیات بانکی، تسهیلات و گردش مالی خود را به بخش تعاون تخصیص دهیم.

 

 

مهدیان در ادامه به نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: حوزه دانش‌بنیان هم حوزه جدید و نوپایی است که نیازمند توجه و کمک است و خوشبختانه در سال‌های اخیر به سبب تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی، با توسعه خوبی همراه بوده است.


رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پایان با بیان اینکه سرمایه‌بری کمتر با بهره‌روی بالاتر از ویژگی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: این شرکت‌ها دارایی‌های نامشهودی از قبیل دانش، خلاقیت، نوآوری و انگیزه بالای جوانان را در خود دارد که بسیار امیدوار کننده است. بنده به این تفاهم‌نامه سه‌جانبه خوش‌بین هستم و امیدوارم با امضای آن وارد فاز اجرا شده و یک تعامل برد برد را تجربه کنیم و بتوانیم به شرکت‌های تعاون دانش بنیان کمک کنیم و منشا اثر در این حوزه باشیم.

منبع خبر: دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics